Studiedagen (Ninni)

Hej och hå, vad det cyklades i Mantorp med omnejd igår!
Kände ni vinddraget?
Blev ni snabbt omkörda när ni åkte bil?
Såg ni något svisha förbi, men på grund av dess höga hastighet inte kunde uppfatta vad det var?
Då kan det ha varit vi.

Det var dags för årets guldkantade studiedag och det var utflykt som stod på schemat.

Vi möttes på skolan för en kort färdvägsbeskrivning och gruppindelning. Varje grupp fick en klassisk engångskamera a'la 90-tal samt ett tema att ta bilder på. Mitt lag, som förutom mig själv bestod av Pia och Mats, fick kraft som tema. Det var inga konstigheter.

Lite av vad vi fotade:
- Gemensam kraft (Vi drog nån slags rostig plog på en bondgård)
- Tankekraft (Kollegorna som funderar)
- Tyglad kraft (En tjej som red dressyr)
- Hästkrafter (Ett gäng hästar i en hage)
- Muskelkraft (Vi hälsade på en bonde och sågade lite)
- Attraktionskraft (Två kollegor)
- Växtkraft (En maskros i asfalten)
- Vattenkraft (Vi gjorde ett spontant studiebesök - det var ju studiedag! - i vattenkraftverket i Öjebro)
- Vindkraft (Vackra landskapsbilder)
- Arbetskraft (Gruppbild på kollegorna)
- Dragningskraft (Stenar som faller)

Och en massa massa annat. Det var kul. Vi kunde nog ha hållit på med det hur länge som helst.

174189-1914
Hjämen utbytt mot hörselkåpor i Öjebro Kraftstation.

På resans färd kunda man också tillskansa sig extrapoäng om man utförde diverse uppdrag och svarade rätt på lite olika frågor. Bland annat skulle vi på fem minuter få så många långtradare som möjligt att tuta när vi körde över motorvägen. Inga problem där heller.

Resan gick över stock och sten, genom mörka skogar och vidsträckt östgötaslätt. Solen lyste på rapsfälten och vinden smekte oss i håret (läs: stormen slet nästan av oss hjälmarna). Ja, även benhåret blåste i vinden. I alla fall på ena benet, tydligen hade jag rakat samma ben två gånger på morgonen.

174189-1912
Mina lagkamrater tar en paus i Normlösa.

Vid Normlösa var det pit stop. En mörkhårig skönhet bjöd på vindruvor och tranbärsjuice (det är bra för njurarna, tydligen). Hon kunde även erbjuda plåster för den som hade skoskav eller rumpskav eller vad man nu kan drabbas av för åkommor när man cyklar.

174189-1913
Berit - chef för vätskekontrollerna samt sjuksyster.

Dagen avslutades med italiensk buffé och lite aktiviteter i vackra Björkdala. Det umgicks, lektes lekar (läs: tävlades på blodigt allvar) pratades och skrattades hela eftermiddagen.

En mycket trevlig dag - med många ömma rumpor som följd.
Men det tyckte nog alla att det var värt!


Kommentarer
Postat av: lisa

ha en trevlig dag! :)

Postat av: sarah

Berit vem??

2008-05-13 @ 16:53:36
Postat av: Alexandra

lät som en riktigt trevlig dag =)

2008-05-13 @ 19:36:05
Postat av: Åsa

Jösses vilken KRAFTansträngning ni gjorde på Temat! jag är imponerad!! Hoppas ni vinner!!! (ja vi har ändå ingen chans, som sumpade alla chanser i trekampen;-)tröstar mig med att jag iaf slog anna-lena hehe

2008-05-13 @ 20:14:04
Postat av: frida

drog du upp tröjan för att få långtradarna att tuta?

2008-05-13 @ 22:15:30
URL: http://fridur.blogg.se
Postat av: Ninni

Sarah: Jonzon såklart!
Åsa: Jag är inte heller helt nöjd med min insats i tävlingen varför jag inte nämner den i inlägget. :-)Jag tycker att du kämpade på mycket bra - och det ju långt ifrån alla som har slagit A-L i någon form av tävling!
Frida: Vafan tror du om mig egentligen? Det är väl klart att jag gjorde!!

2008-05-13 @ 23:21:21
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: sarah

Lever hon ännu? Herrejisses. När jag ser henne tänker jag på dagen i fyran då hon släpade mig igenom hela klassrummet genom att dra i min luva på tröjan. Undrar vad jag gjort för dumt då... Eller när hon började gråta när vi 11 år gamla förklarade att "Kalle anka" inte var världens roligaste sång att sjunga VARJE gång vi hade musik. Ja herregud ja, Memories..

2008-05-14 @ 10:11:00
URL: http://gundel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback