Schlager och lite annat (Ninni)

Hörrni. Vad tyckte ni om om schlagertjofräsen egentligen?

Nu såg jag förvisso bara snabbgenomgången och utröstningen, men det var ingen hit direkt va? Tvn har stått på i bakgrunden under kvällen och mina hammare, stigbyglar och städen känns minst sagt ömma. En del kan ju faktiskt inte sjunga and that's it.

Kul för Sverige att Perrelli gick vidare. Tänk vilket antiklimax det hade blivit annars. Men det var ju en mörkhårig Perrelli med också. Vi kan väl konstatera att det är inne med tajta klänningar i år. Helst i guld eller silver.

När jag åkte till Lotta lyssnade jag på nån intervju med en körtjej som under hela Perrellis framträdande skulle stå bakom en pelare och sjunga. Lotta Bromé, som intervjuade, försökte hela tiden få tjejen att erkänna att hon helst också hade velat vara med på scenen, men icke. Hon var så nöjd med att stå där bakom pelaren och sjunga i sin fina svarta klänning som hennes familj hemma i Sverige aldrig skulle få se - eftersom de inte filmar bakom pelaren. Jag tyckte lite synd om henne.

Imorgon kan jag garantera att det blir skojig blogg. Anna och Arvid har nämligen dammat av sina bruna träningsoveraller och begett sig till Liseberg.
Så här såg det ut förra gången de var där:

174189-1973

Det ska bli skoj att se årets bilder.
Men det blir imorgon det.
Nu är det dags att sova.

Kommentarer
Postat av: Hanna Kruuse

Jippi! Om Perrelli gick vidare tycker jag att det var bra. Nu kan svenska folket - bl a farmor duka sig framför TVn med sina popcorn på lördag. Grattis Estrella och OLW! De största vinnarna...

2008-05-22 @ 23:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback