Necessity Is the Mother of Invention (Ninni)

Sist Linda var hemma fick jag en väldigt fin tekanna av henne i examenspresent. Den här tekannan används dagligen eftersom teet blir ovanligt gott i den.

Högst upp på tekannan var det en liten svart plopp som man kunde skruva loss om man av nån anledning ville det. En dag var ploppen plötsligt borta, med följden att tesilen och dess pinne bara låg och skramlade på botten i kannan. Jag letade överallt i köket utan resultat.

Några dagar senare berättade för Per om mitt dilemma. Han fick först ett lite frågande uttryck i ansiktet, sen ett mer skyldigt sådant. Han berättade att han några dagar tidigare hade svurit över att jag inte kunde skölja av tallriken innan jag ställde den i diskmaskinen - det låg en svart oliv i skräpsilen. Han slängde "oliven" som alltså var mn svarta plopp.

Nu ser kannan ut så här:

174189-1924

Kanske inte så snygg. Men teet blir lika gott!

Se där. Ett helt inlägg om en tekanna.

God morgon på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback