Lördagens fest (Anna)

I lördagskväll var jag hos Ninni och Per på galej. Det var även Kasper, Viktoria och Martin med. Vi åt gott (grillspett) och drack gott (vin/öl). Det var jätteroligt.

174189-1857
Kasper, (jag skymd,) Martin, Viktoria, Per och en surmulen Ragge under bordet.

174189-1865
Martin ville skriva på mitt gips, men sen kom vi på att vi inte var 9 år längre. Fast ibland uppförde vi oss som det...

174189-1864
Sen hade vi coronne-turnering. Ninni envisades med att stoppa in pinnen i näsan hela tiden bara för att ingen annan skulle vilja köra.

174189-1863
Per gillar att bli klämd på brösten. (Vad var det jag sa? Kanske inte 9 år, men som 14 betedde vi oss ungefär.)

174189-1862
Det är svårt att spela coronne med en hand i gips. Martin var snäll och hjälpte mig att stödja. Kasper skrattar nog åt Martins halva finger. Det gjorde Ninni och jag hela kvällen iallafall.

174189-1859
Blev det ingen efterrätt, tänker ni nog nu, men visst blev det det. En pannacotta med rabarber som såg ut som kräks. Men den var gudomligt god.

174189-1861
Ni ser. Ragge ser lite sugen ut på efterrätten. Vickan ser glad och härlig ut.

174189-1860
Ninni försökte ljuga om att hon inte spelat coronne på två år. Det var svårt eftersom A) jag vet att vi spelade det i vintras nån gång. B) hon fick det förra julen, berättade Per. Hon öppnade lite svagt, men tog sedan hem den viktiga matchen mot Martin.

174189-1858
Det var rooooligt! Tack snälla pappa som hämtade mig och skjutsade de andra till tåget. Och tack Ninni (och Per)för den göda maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback