Lisssseberg (Anna)

Vilken underbar dag det var igår (om man bortser från 38,2 i feber och täppt näsa och skorrig hals). Det var helt klart min bästa Lisebergsgång. Arvid hämtade mig klockan elva och sen bar det av. Vi tog först sönder cd-spelaren i hans mammas bil. Sen åt vi lunch på en rastplats.
Vid kvart över två kom vi fram till Gööttteböörg. Då förberedde oss genom att hämta ut våra åkpass och ställa oss först i entrékön. Ja, det var några barn som ville gå före men I don't think so!
Sen var det fullt ös medvetslös. Jisses amalia vad vi körde! Det var strålande sol och nästintill folktomt, så det var bara att promenera in i åkattraktionerna. Vi åkte Balder 10 ggr, Kanonen 4 ggr, Uppskjutet 4 ggr, Höjdskräcken (som fritt fall) 4 ggr, Lisebergsbanan 2 ggr, Uppswinget 2 ggr, Spinrock 2 ggr, Flumride, Kållerado och Slänggungorna. Dessutom vann vi 2000 g choklad.
Vi avnjöt våran kvällsmat på restaurang Tyrolen. Det bjöds även på joddelmusik och blåsinstrument och flätade kvinnor i förkläden. Det var som i himmelen.
Självklart var vi snygga i likadana träningsoveraller.

Kort kommer så jag fort kan. Arvid har dem hemma hos sig, så jag ska låna dem. Men jag kan avslöja att de innehåller både clownnäsor och glasögon. Moahahaha.

Förtom det lilla misstaget att vi åkte fel när vi skulle åka hem och tog en omväg igenom hela småland, var det en underbar dag. Jag ser fram emot nästa år när vi ska dit igen.

I love Liseberg.

Kommentarer
Postat av: Arvid

Ja, usch vad kul det var.

2008-05-23 @ 23:30:28
Postat av: Nisse

Jag vill se en ranking på attraktionerna! :D

2008-05-24 @ 17:45:39
Postat av: Anonym

1. balder
2. höjdskräcken
3. kanonen
4. uppsvinget
5. uppskjutet
6. spinnrockan (alla med pung bör testa)
7. de andra

Annas må se annorlunda ut. Kanske Flume Ridens backe ligger etta där.

2008-05-24 @ 22:13:27
Postat av: Anna

Jag tycker nog:
1-4. Balder
5. Uppskjutet
6. Höjdskräcken
7. Kanonen
8. Alla andra (inklusive chokladhjulet)

Hurra för Liseberg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback