Kändis (Anna)

Japp, då var man kändis också. Och har hängt med Svin Wollter och grejer. Snart är man nog på dramaten.
 
Jag förstår att ni alla är lite nyfikna på min filmdebut. Jo först kom mamma, pappa och jag dit, redan 45 minuter före föreställningen skulle börja. Vi är bland de första. Då kommer Karl Henrik (som har gjort filmen) fram och säger: Nej men här kommer ju kören. Vi skrattar lite artigt. - Ja dej känner jag igen mycket väl! säger han till mig. Då går vi och sätter oss.
Vid fem drar det hela igång med musik av Harald och Rolf, och även Sven Wollter som sjunger Skånska Lasse. Det var kul. Jag gillar ju sånt.
Sen ska filmen börja. Då säger Karl Henrik att vi först ska få se lite av bonusmaterialet. Det är en hel sång (Saliga visshet) med kören. Kören är med litegrann. Jag är med jättemycket. Nästan hela tiden, för att överdriva lite. Men halva sången är iallfall en inzoomning på mig, där jag står ute och ser lite frireligiös ut. 
När det klippet är visat pratar Karl Henrik igen. -Jag vill säga nåt om två personer. Dels om blablablabla som spelade på orgeln (eller vad det nu var) och dels om den söta tösen som står ute på kanten och sjunger så vackert (ergo jag). Jag vet att hon är här ikväll. (Ja, visst, hej hej.) Hon berättade för mig då efter konserten att hon hade halsfluss och bara munnar med i sångerna. Titta på det ni sen för det märks inte. Det är jätteskickligt gjort! (och lite sånt).

174189-1866
Jag tog ett kort på filmen. Så här mycket är jag alltså med en halv körsång.

Efter hela filmen var slut kom Sven Wollter fram till mig. Ja, det är sant. Han frågade vad jag gjort med handen. Han sa att jag var duktig på att mima. Och dessutom frågade han mig om jag gick på gymnasiet! Det var det bästa av allt! Jag sa att jag jobbade i affär, och försökte hinta in om han inte hade någon roll åt mig på dramaten eller så. Sen pratade vi länge länge, mamma och pappa var så stolta.

När filmen var slut blev det mingel. Alla ville prata med mig. Pappa sa att efter Sven och Karl Henrik så var det mig folket ville mingla med. Jag säger då det...




Jag hoppas att alla förstår att detta är skrivet med en viss självironi.

Kommentarer
Postat av: arvid

hoppas bonusmaterialet kommer med i dvd-utgåvan. kanske i en special editon director's cut.

2008-05-05 @ 21:22:42
Postat av: frida

jag tycker det är taskigt att skriva Svin Wollter nu när ni är så goda vänner.

Postat av: Anonym

Vad heter filmen då??? :)

2008-05-06 @ 07:32:23
Postat av: arvid

"Lilla Anna och Långa Farbrorn"

2008-05-06 @ 09:42:02
Postat av: Anna

Arvid: Vi har redan köpt filmen MED extramatrialet på dvd. Så det är bara att säga till när du vill se det.
Frida: Men jag gillar ju grisar.
Okänd: HARG! Traktens musik. (Den ska visas på teve i höst.)

2008-05-06 @ 16:45:54
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: arvid

Det är lugnt, jag har redan tankat hem den.

2008-05-06 @ 17:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback