Hemma-fredag (Ninni)

Jag tycker inte att filmerna om Iréne Huss riktigt håller måttet. Böckerna var helt suveräna, den bästa semesterlitteraturen ever. I filmerna har de gjort om karaktärerna för mycket, enligt mig. Det stämmer liksom inte. Sen är det ju alltid svårt att göra film av bra böcker. Detaljerna försvinner.

Imorgon ska vi ha gäster. Jag har surfat efter recept på efterrätter en lång stund, men hittar inget jättekul. Det blir nog god, men ganska tråkig, pannacotta. Om nån har nåt annat kul förslag går det bra att dela med sig!

Idag har vi varit riktigt duktiga, Anna och jag. Jag har jobbat med mitt och Anna har städat mina garderober. Man kan säga att vi numera utbyter hemtjänster.

174189-1852
Anna var inte imponerad av mina knallblåa jazzbyxor, årgång tidigt nittiotal. Det var knappt att hon vill skänka dem till Myrorna utan fösökte istället smuggla ner dem i papperskorgen.

Det bästa med att städa garderober är att det dyker upp massor kläder som man har glömt bort. Helt plötsligt har jag massor att ta på mig! Men inte tillräckligt mycket.

174189-1851
En sammanbiten Anna. Hon tyckte att jag hade för mycket vuxenkläder. Jag hävdar att jag ÄR vuxen, även om man kan undra ibland, och att det här är utmärkta jobbkläder.

174189-1850

Resultatet:
- En stor hög till Myrorna
- Tre påsar arvegods
- En påse roliga skor och handväskor som barnen på fritids kan leka med
- Två väldigt tomma garderober där allt nu är sorterat efter färg och typ av klädesplagg.

Fint!

Men, som sagt, det ekar nästan.
Nu ska här shoppas nya kläder!
Inte just precis nu, såklart. Nån annan dag.
Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback