Hästblogg 1 (Ninni)

Mina elever är på prao och därför passar jag på att vara kompledig idag och imorgon.
Kan det bli bättre i det här vackra vädret?

Jag har varit hos Lotta och ridit, och om en stund ska jag till Nina Lilja och kolla på när Hanna hopptränar.
Shit pommes frites, vad kul. Här är man helt väck från hästvärlden i många många år - och så tjoff blir det massor hästar på en och samma dag. (Det verkar som om mitt språk börjar ta skada av mina 12-åriga elever. Pubertala uttryck hit, ljudeffekter dit...)

Hos Lotta var det i alla fall skitroligt! Hon hade gett mig en snäll häst som hette Kaktus. Smart, med tanke på hur länge sedan det var jag red, och det gick så bra. Lotta har lovat att jag ska få komma och rida dressyr nästa gång. Tjoho!!! Det ska nästan bli ännu roligare!

Vi var ju tvugna att föreviga denna ritt på bild!
(Och klaga nu inte på fotograferna. Det är inte så lätt som man kan tro att fota från hästryggen.)

174189-1960
Fina Lotta på fina Ciwi.

174189-1959
Kaktus och jag.


174189-1958
Även Ciwi uppförde sig exemlariskt denna vackra dag. Varken kossorna eller stenarna var så farliga som de brukar.

174189-1957
Kaktus var inte jätte-fotogenique. Så fort kameran åkte fram drogs öronen bakåt. Hon kanske hade en bad hair day. Eller nåt.

Jag tycker mig ana en viss skillnad i sitsen på Lotta och mig.. Tror faktiskt att jag tänker skylla ifrån mig lite på min tröja. För det kan väl inte vara så att jag sitter som en säck potatis? Sen kanske man inte ska jämföra sig med en av de bästa såhär direkt..

Tror inte att det kommer att bli nån träningsvärk imorgon. Vi tog det ganska lugnt. När vi ska rida dressyr däremot, då blir jag besviken om jag inte får träningsvärk. Men det behöver jag nog inte oroa mig för...

Tusen tack Lotta! Du är så snäll som låter mig komma och snyltrida hos dig! TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback