Betraktelser från ring side (Ninni)

Under den senaste tiden har jag fått utstå en mängd tråkningar för mitt nördiga hundutställarintresse. Tänkte bara ge er några fler anledningar till detta!

Du vet att du är en seriös hundutställare när...

174189-1980

... du i ringen utvecklar en säregen löparstil. Den hundfria handen, i mitt fall den högra, viftar någonstans ute i luften på äkta kärring-manér.
Check!

174189-1985

... du stolt sätter upp hp-rosetterna på buren så att omgivningen förstår att det är fina hundar som huserar här.
Check!

174189-1981

... du groomar och fixar din hund till oigenkännlighet precis innan det är dags att gå in i ringen. Till hundens stora förtjusning.
Check!

174189-1984

... du har builders bottom i ringen. Det är tätt mellan myntinkasten.
Check!

174189-1982

... du konkar med dig ett litet behändigt trimbord för att underlätta groomingen. Inga ryggskott här inte. Praktiskt även när det är dags för lunch och fika.
Definitivt inte check!

174189-1983

... du tycker att det är värt att slå upp ett tält där du förvarar hundar, prytlar, släkt och vänner, för några timmars utställning.
Inte check. Men idag när det var så blåsigt övervägde jag en liten stund om man inte borde införskaffa ett.

174189-1986

... du har rullbord till dina hundburar för att smidigt kunna frakta hundarna och alla prytlarna till och från bilen. Detta är extra lyxigt då det har parrasollhållare.
Inte check!

image1987

... du tänker att midjeväska må vara fult, men det är ju ändå så praktiskt! Dessutom döljer det ju ett lite för stort midjemått.
Inte check!!!

image1988

... du utnyttjar de långa pauserna till att kedjeröka.
Absolut definitivt INTEcheck!!!

Som ni ser.
Utställning är en materialsport av sällan skådat slag.
Och ok, kan hända att jag har generaliserat lite. Men bara en aning.

Kommentarer
Postat av: arvid

ännu en gång, en hundutställning som blir oförtjänbart intressant. med vad blev det för placering? Blom, filmen var ganska bra. du missa nåt.

2008-05-24 @ 23:48:35
Postat av: Anna

Jo både Ragge och Joppe gick till final, men där åkte de ut. Men det var nog Ninnis kedjerökande som gjorde det. Hon röker ju dessutom braj så ofta händer det att folk tar lite illa vid sig. Jag har försökt att tala med henne men då stoppar hon fimparna i öronen och vägrar att lyssna. Vad ska jag göra? Kära Bullen.

Postat av: arvid

Be henne att freebasa istället.
/Bullen

2008-05-25 @ 19:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback