Bajsad på (Ninni)

Under en livstid blir en människa bajsad på av en fågel i genomsnitt tre gånger.
Nu har det hänt mig två gånger, alltså har jag bara en gång kvar.
Om statistiken stämmer vill säga.

Det var högst otrevligt, kan jag meddela.
Jag hade satt mig och min vinterbleka kropp i solen en stund för att sticka.
Rätt vad det var blev det väldigt varmt på handen.
Jag började fäktas med vad jag trodde var en humla - men icke.
Handen och den högra tutten blev täckt av äckligt guck. Täckt av kanske var lite av en överdrift, förresten. Men mycket guck var det. 
I skyn flög en sädesärla iväg. Tyckte mig ana ett hånleende på näbben.

Det hela såg nog väldigt roligt ut för jag kan inte minnas när Per skrattade så mycket senast.
Den skadeglade jäkeln...

174189-1868

Nu får det bestämt bli en dusch, sen bär det av till Avve-Arvid på tårtkalas.

Kommentarer
Postat av: arvid

Hur ser statistiken ut för att bli bajsad på av andra djur. Jag skulle vara tacksam för en topp-tio-lista. Shit! Märkte just på klockan, att jag blivit skitgammal.

2008-05-08 @ 00:19:42
Postat av: arvid

det behövs inte. Jag hittade en lista på SCB:s hemsida.
1. Rapsbagge
37 ggr
2. Vigg (räknas tydligen inte som fågel) 29 ggr
3. Manet
28 ggr
4. SHITsu
18 ggr
5. Tordyvel
11 ggr
6. Cowboy
7 ggr
7. Urangutang
5 ggr
8. Fågel
3 ggr
9. Maine Coon
2 ggr
10. Finlandssvensk signalkräfta 1 gg

2008-05-08 @ 00:32:46
Postat av: Alexandra

tur iaf att du inte fick de i håret =)

Postat av: L

Det var riktigt jävla äckligt!!!!!!!

2008-05-08 @ 16:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback