Mums mums (Ninni)

Jag lyssnar väldigt sällan på reklamradio, och i synnerhet inte på reklamradionyheter. Det råkade jag göra förut.

Nyheterna framfördes av ung man med halvporrig röst. Ni vet, lite som han på TV 3.

Sen var huvudnyheten någon äcklig historia om en död mus i en chipspåse. Ni skulle hört hur halvporriga killen framförde nyheten. Typ så här: När familjen Sällström mumsade på en påse chips i lördags... Mumsade på? Är det ett nyhetsuppläsarmässigt språk?

Sen gjorde han stor affär av att familjen var veganer och därför inte åt kött-, mjölk- eller äggprodukter. Är det äckligare för en vegan att äta en mumifierad mus än för oss ickeveganer?

Jag får nog hålla mig till p-kanalerna i fortsättningen för att få lite vettiga nyheter som presenteras på ett vettigt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback