Målarfärg? (Ninni)

Hanna och jag har varit ute på äventyr idag. Vi, som trogna medlemmar i The Lotta Esping Fanclub, beslöt oss att trotsa kylan och heja fram henne vid de stora dressyrtävlingarna i Mjölby.

174189-1669
Lotta och Ciwi - ett snyggt ekipage.

Ragge försökte som vanligt skaffa nya vänner. Lottas mammas hund Jerry, däremot, var inte lika angelägen...

174189-1670
Jerry - in action.

Sen vann Lotta hela faderittan och då blev det prisutdelning.

174189-1668
Hela publiken jublade - Lotta fick stående ovationer från alla på läktaren (d.v.s. Hanna och jag). Vi gjorde även vågen med varierade resultat..

Visst ja. Ni kanske undrade över rubriken?
Det var bara en liten passning till alla de som menar att dressyr är lika trist som att se målarfärg torka. Jag hävdar motsatsen. Dressyr har allt en sport ska ha; spänning, artisteri, styrka, uthållighet, skönhet och mycket mycket mer. Sen är det visserligen en bedömningssport, det kan ju vara både positivt och negativt. Sportens enda nackdel skulle väl möjligen kunna vara dessa nötter till ponnymorsor som finns. En del är inte kloka och ser minsta lilla klubbtävling som OS. Men lyckligtvis gäller det ju inte alla. Mamma Eva, till exempel, var ju inte sån. Eller Jane...

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det finns till och med de som säger att det är så tråkigt att man likaväl kan blunda... (Peter)

Kul att ni kom!kram Lotta

ps. jag lånar korten om det är ok.

Postat av: Ninni

Jag tycker att Peter borde vara lite mer stöttande.. ;-) Men Per är å andra sidan precis lika dan när det gäller gymnastiken..

Det var jättekul att se dig rida. Du är ju skitduktig!

Kram.

2008-03-24 @ 10:58:12
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: jane

Hallå Ninni, vad trevligt att Eva och jag fick godkänt för tiden som ponnymammor. Kul att kolla in ert liv ibland. Kram Jane

2008-03-26 @ 09:10:41
URL: http://www.janekruuse.se
Postat av: Ninni

Jane - Ni får med beröm godkänt för ponnymammatiden. Ett stort MVG till er! Kram.

2008-03-27 @ 00:17:22
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback