Hos Hanna (Ninni)

Igår kväll var vi bjudna på middag hos Hanna i Trädgårdslund.

Som middagsunderhållning fick Hanna och jag ingående berätta om när ett gäng knarklangare bosatte sig i en av sommarstugorna vid Trädgårdslund. Inte bara knarklangare förresten, det förekom dynamit och grejer också. Så mycket att man kunde ha sprängt halva Mantorp, om man nu hade velat det.. Dessutom hittade Hannas mamma ett kylskåp med silver och jeans. Bara en sån sak? Hur som, frågan är väl om de hade lyckats ta fast skurkarna utan det fantastiska polisiära arbete som Hanna och jag lade ner? Vi smög i buskar och tog bilnummer. I efterhand kan man väl vara glad att vi inte blev ihjälpepprade med nåt av alla de där automatvapnen de hade..

174189-1663
Mårten och Bodil efter inmundigandet av den smarriga heta räkpastan.

174189-1664 
Värdinnan själv.

Till efterrätt blev det kladdkaka och "På spåret". Vi drack även upp lite av pappa Håkans whiskey.

Spelat var riktigt skoj och kan varmt rekommenderas. Ordvitsarna var inte så många eller så vilseledande som befarat.

174189-1660
Lag 1: Killarna. Arvid, Mårten och Per.

174189-1661
Lag 2: Tjejerna. Jag, Bodil och Hanna.

Jag anser det inte nödvändigt att delge er resultatet av den rafflande battaljen. Jag säger bara en sak, Arvid är sjukt allmännbildad. Han får vara ett eget lag nästa gång.

174189-1662
Gullegrisen var också medbjuden. Han uppförde sig hyfsat för en gångs skull.

En rolig kväll! Tack Hanna.


Kommentarer
Postat av: Victoria

Ha en trevlig dag! 8)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback