Godis och finnar (Ninni)

Hej.

Finnen här. Tror att jag för allas trevnad ska stanna inomhus idag. Vill ju inte skrämma nåt stackars barn eller så..

I morse blev jag bjuden på lyxfrukost. Raggsen var med, men bestämde sig för att sabotera. Han körde det gamla slicka-på-allt-jag-vill-ha-så-att-du-inte-vill-ha-det-tricket. Han slickade på mina mackor.. Och då ville jag ju inte ha dem..

Anna brukade köra med det här tricket när vi var yngre och skulle samsas om godis. Hon slickade på de godisarna som hon ville ha, så att jag skulle bli lite äcklad och inte äta upp dem. Men det konstiga är att det inte funkade åt andra hållet. Om jag slickade på en godis, och lite nöjt räknade med att den skulle finnas kvar till senare, så gjorde den inte det. Anna glufsade i sig den i alla fall.

Hoppas att ni får en fin lördag!


Kommentarer
Postat av: D

En av mina klasskamrater på gymnasiet brukade utan några betänkligheter äta godis han hittade på golvet i skolan (om han gjorde så utomhos vet jag ej). Vidare var han ekonomiskt sinnad: i kafeterian fick man gratis påtår om man hade köpt en kopp kaffe. Han brukade då hämta en kaffemugg med lite sump kvar i ur diskstället och fick en påfyllning. Ibland var han sugen på läsk. Då hällde han ihop slattar från nästan tomma flaskor som stod kvar på borden. Jag hade för vana att aldrig äta eller dricka någonting i närheten av personen i fråga - aptiten försvann rätt snabbt.

2008-03-01 @ 17:08:58
Postat av: Anna

JÄTTEÄCKLIGT! Gammal läsk och gammal kaffe, och gamla godisar! Åt han tuggade tuggummi med undrar jag?
Jag måste säga att jag inte kommer ihåg att jag har ätit på Ninnis slickade godisar. Jag vill ändå be om ursäkt. Det är ju jätteäckligt, det med.

Postat av: Handbollspüngen

Du bet ju även på andras naglar, har jag hört.

2008-03-01 @ 18:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback