Utställning i Borås (Ninni)

Tänk att det finns så många hundar som det fanns i Borås idag.
Alla tänkbara raser, storlekar och färger.
Och alla med en matte eller husse som tycker att just hon/han har den finaste hunden på hela utställningen.
Konstigt det där...

Nu är jag ganska nöjd med dagen.
Vi kom trea i vår grupp och det var inte så illa pinkat av Ragge.
Det jag är lite missnöjd över är att vi inte fick nåt ck, alltså certifikatskvalité, och därför inte gick till den stora finalen.
Både ettan och tvåan fick ck, men alltså inte vi tyvärr.
Men Ragge har aldrig ställts ut i så här tufft motstånd tidigare och därför är jag nu nöjd, även om jag inte var det först.


Den amerikanska domaren var inte av den trevligare typen.. (Och det tycker jag inte för att vi inte fick nåt ck! Hon hade kanske vaknat på fel sida helt enkelt. Så är det ju ibland och jag hoppas att hon till sist hade en trevlig dag.)
Dessvärre verkade hon vara immun mot Ragges charm! Går det??



Ragge skötte sig utmärkt, förutom på bordet där han blev lite för glad när domaren började pipa med en leksak framför näsan på honom.
- Well.. it's not very easy to see what he looks like when he's moving around like that, sa hon och fick ännu lite snipigare mun och pep lite till med leksaken. Varpå Ragge ålade sig ytterligare.

Sen fick vi springa lite.



Det gick ganska bra.

Därefter fick vi komma upp på bordet igen och den gången peps det inget och då gick det lite bättre.

Ragge fick en etta (det är bra!) och var kvar i tävlingen.
Sen blev det gruppfinal och där kom vi alltså trea men blev utan ck.


Efter lite omflyttningar i placeringsledet blev domaren till sist nöjd. Så här blev resultatet. Ettan står bakom de röda gummistövlarna.

Jag hade kollat smhi på morgonen och det skulle INTE regna.
Det gjorde det. Och inte lite heller. Det fullkommligt öste ner. Länge!
Och så var det kallt.
Jag var blöt och frös och då blir jag lite tjurig.
Därför stannade vi på A6 på hemvägen.
Per köpte ett par byxor och en topp till mig.
Då blev jag glad igen.
Tänk vad okomplicerade vi tjejer är.
I alla fall jag.

Nu funkar TVn igen!
Heja Spanien!


Kommentarer
Postat av: Cici

Haha. Nice av Per att du fick kläder. Man får vad man förtjänar. Märker tydligt hur mkt du tagit till dig av senaste bokklubbsboken :) Jag önskar öckå dommaren ett lyckligt liv i sympati.

2008-06-29 @ 21:23:42
Postat av: Hanna

Vad storsint du är! När jag får dåliga poäng tänker jag inte lika vackara tanker:-)

2008-06-30 @ 15:26:47
Postat av: Alexandra

grattis, ska du till sthlm nästa helg o ställa ut?

2008-06-30 @ 15:41:08
Postat av: Anne

Då fick Joppe mera rosetter än Ragge i helgens utställningar.

2008-06-30 @ 16:26:49
Postat av: Ninni

Cic och Hanna: Jag jobbar på det... Boken börjar verkligen fungera! Eller hur Cici? Hanna, du kanske ska läsa boken först så ska du se att det känns bättre med domarsiffrorna..

;-)

Alle: Tack! Nej vi ska inte ställa där. Det är så sjukt mycket fina hundar från hela världen. Tror att det var 185 mopsar anmälda. Däremot funderar mamma och jag på att åka upp på fredagen och kika. Ska du vara där?

Anne: Rub it in......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback