Midsommarafton 2008 (Ninni)

Nu kommer vad som kan vara världshistoriens längsta inlägg i bilder. Men det är så svårt att sålla bland de här guldkornen...

Deltagare: Malin, Jens, Ragge, Anna, Arvid, Frida, Hanna, Lotta, Peter, Kasper, Julia, Per och jag.


Ragge tog ett förmiddagsdopp och blev frusen.


Anna. Jag saknar ord.


Det fina midsommarförklädet från Pelle. Tack! Utan det hade det inte blivit en så här bra midsommar.


Ragge verkade uppskatta sin blomsterkrans.


Anna hugger in på lunchbuffén.


Arvid tyckte att maten var delikat.


Det gjorde tydligen inte Anna som hellre åt upp sin hand. Alla i sällskapet blev djupt imponerade av detta partytrick. Hon fick dock inte prova med gipshanden då vi var rädda att den skulle fastna.


Sen packade vi jorgubbstårtepicknick och samtliga festdeltagare på bilflaket för att åka till midsommarstången och dansa loss. Trodde vi...


Det blev som bekant skyfall och vi tvingades vända halvvägs. Hanna var en av de torrare...


Anna ville sjunga och dansa och tyckte att lite regn inte borde komma ivägen för en stund runt stången. Hon vägrade att gå av flaket och satt där med underläppsdarr en stund innan hon kom på bättre tankar.


Återblick: 2007
Så här hade vi planerat att tillbringa eftermiddagen.

Det är nästan så att man undrar varför...




Tårtan klarade den blöta färden på flaket. Puh.. Ser ni att den föreställer en midsommarstång?


Till fikat bjöd Arvid, Anna och Frida på underhållning av mycket hög kvalité.


Alla ösiga fester innehåller ju lite slagsmål av nåt slag. Här var Hanna den skyldiga och jag var offret. Det resulterade i chockade festdeltagare, en ångerfull festdeltagare, några uthällda glas, blodvite, en blånagel, att en gymnastiktränare insåg att lite balansträning kan vara på sin plats, en platt Malin och väldigt väldigt mycket skratt.


Regnet gjorde att femkampen blev inställd till förmån för singstaret.


Anna, eller superkocken som vi brukar kalla henne, fixade vitlöks- och persiljesmör.


Sen var det dags att äta. Igen. den här gången bjöds det på grillbuffé.


Lotta, Arvid, Anna och Julia pratade teckenspråk. Ingen vet vad de sa. Antagligen inte ens de själva.


Glad!


Gladare!


Gladast? (Peter ser förvisso lite rädd ut men Hanna var kvällens stora glädjespridare. På lite olika sätt..)


Hanna tyckte att det var för lite kubb.


Hanna, Julia och jag gick två ronder mot killarna. Vi vann så klart båda gångerna.


Jens hade tagit på sig sin skjorta åt fel håll.


Killarna mysade till det med whiskey och snacks på altanen framåt småtimmarna.

Sen håller resten av bilderna väldigt låg kvalité. Konstigt, kan man tycka..
Har ni mot förmodan inte fått nog av bilder nu kan ni titta på Lottas eller Fridas blogg. Länk finns till vänster.

Det blev en ovanligt lugn tillställning. (Vilket man inte kan säga om lördagskvällen... Mer om det imorgon.)
Men det blev precis så lyckat som vi trodde att det skulle bli.

Tack till alla festdeltagarna för att ni kom och firade med oss!

Kommentarer
Postat av: arvid

tack för en riktig super helg (!), det var skitkul, även om förklädet ser misstänkt likt det ni fick av mig

2008-06-23 @ 07:55:17
Postat av: frida

jag har bara två små ynka invändningar angående kubben:

1. ni fick storspö av mig, Kasper och Jens

2. jag är inte en kille



tack för en fantastisk helg!

Postat av: Ninni

Oops. Jag som trodde att jag var nykter och hade koll på läget...

Avve: Förlåt och TACK!

Frida: Nähä??!! Jag som alltid har trott att du är en kille! Är Frida alltså ett tjejnamn?

2008-06-23 @ 16:15:08
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback