Lite blogg till orkar vi väl med? (Ninni)

Nu har Anna åkt hem och lugnet har slutligen lagt sig över Karlsbo.
Det har varit en intensiv helg, men det gör inte ettt dugg.
Man blir ju så galet full av energi när det är så här fint väder.
Love it!

Helgen började väldigt bra.
Några av kollegorna och jag var i Linköping.
Vi startade på Magnolias uteservering.

174189-2006
Gunilla och slöjd-Ullis

174189-2009
Anna och jag. Det är Anna som jag kommer att arbeta tillsammans med de kommande tre åren. Yippee!

image2031
Lotta och Linda

174189-2008
Hoppsan, där dök linslusen upp igen. Här tillsammans med den lite mer solbrända Åsa. Hmmm...

Vi åt, drack och hade det kalas i högsommarvärmen.
Sen rådde delade meningar om var vi skulle fortsätta kvällen.
Majoritetsbeslut fick avgöra och det blev RixFM-festival.

174189-2007
Så här glada var vi strax innan midnatt, Ullis, Pia och jag.
Detta efter att ha promenerat/cyklat i mina 10 cm-klackar ner till Stångebrofältet för att höra Takida spela Curly Sue. Vimlat runt där ett tag. Köpt en avslagen öl som var äcklig (kan det ha varit lättöl?). Träffat på elever och föräldrar, vilket kändes lite konstigt med tre glas vin i kroppen. Blivit osams med en grälsjuk tant. Fått skoskav. Slarvat bort hälften av kollegorna. Insett att Takida inte är tillräckligt bra för att tvingas trängas med en miljard människor på en parkering. Promenerat/cyklat tillbaka in till stan, fortfarande i skyhöga klackar men nu med skoskavsplåster, för att slutligen hamna på Storan där bilden är tagen.

En riktigt rolig kväll med riktigt roliga kollegor.


Kommentarer
Postat av: Syssling Helene

Grattis till jobbet Ninni!
Ninni du är en kopia av mamma Eva men det har väl ingen sagt tidigare hi,hi.
Kram från sysslingen.

2008-06-01 @ 21:43:16
Postat av: Åsa

Jasså det var DÄR ni hamnade. Ser ut att ha varit kul, särskilt Pia ser road ut...eller om det är nåt annat som får hennes ögon att glittra så;-)
En annan fick snällt åka hem, med upphittad tonåring i sällskap. Men det var nog lika så bra, annars vet man aldrig hur det hade slutat...för mig alltså (tonåringen var skötsam)

"Hon som inte är tvättad i Gör"

2008-06-01 @ 22:28:45
Postat av: Josephine

Bara en massa kändisar i arbetslaget ser jag. Jaa inte bara från min egen tid på klämman utan även från andra sammanhang.



Ulrika hade jag som slöjdlärare under mitt estetår, jättebra även med vuxna elever. Och Anna är mamma till ett av mina före detta barn, träffade dem nyligen på City G, underbar mamma!

Lotta bodde jag granne med på Parkvägen, henne har jag inte så mycket minne av dock...

Känner även igen den där Linda men har ingen aning om varifrån...



Jaa det var min histoia, spännande värre. Eller hur!?!?

Postat av: Ninni

Helene: Tack! Och Tack! Att vara lik mamma är en komplimang, tycker jag. Väldigt många tycker att jag är lik pappa, men riktigt så manhaftig tycker jag inte att jag är..

:-)

Åsa: Det är tur att det är ordning på tonåringarna.. Annars vet man aldrig hur det hade slutat.

Josse: Det VAR en spännande historia! Antagligen känner du även igen Linda från ditt jobb. Tror att hennes flicka går där.

2008-06-02 @ 22:17:33
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker att Ninni är lite lik Per. Men de är ju som tur vad inte släkt.

2008-06-03 @ 16:59:22
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback