Helena 25 år och Bullen 30 år (Ninni)

Igår for jag som ett skott mellan Väderstad och Mjölby.
Så går det när man dubbelbokar sig.

Vi började hos Bullen i Mjölby där det bjöds på överraskningsfest.
Eller ja, överraskningen kom av sig lite eftersom kära lillasyster Anna hade råkat berätta för Bullen att han skulle ha fest.
Anna och Bullen träffades i Mjölby förra veckan, efter att inte ha setts på ca 10 år.
Anna berättade då att Per och jag skulle komma på hans fest.
- Fest? Jag ska inte ha fest! sa Bullen, och övriga i sällskapet såg väldigt besvärade ut.
- Jo, men jag är säker på att Ninni och Per ska komma! sa Anna, och övriga i Bullens sällskap som var i maskopi med festkommittén såg ännu mer besvärade ut.
Då började Anna inse att hon nog hade försagt sig om nåt. Igen. Så hon försökte släta över det hela, med halvbra resultat.

Bullen blev i alla fall överraskad, tror jag.


Bullen  - killen som gillar att stå i centrum. Not.


Lite paketöppning.


Delar av festkommittén, Sven och Anita.

De hade gjort en rolig tipspromednad om Bullen som vi fick gå medan vi väntade på honom.


Johan, som trots att han nu uppnått den aktningsvärda åldern av 32 ännu inte är längre än 162 cm, var där och firade.

Sen bar det av till Väderstad.
Eller Väärsta, som vi brukar säga.


Födelsedagsbarnet Helena gjorde som vanligt ingen besviken när det gällde god mat och dryck.
En väldigt mumsig buffé ochrabarberpaj och jordgubbstårta till efterrätt bjöds det på.


Cici, Daniel och Adrina var där.


Frida och Anna i solskenet.


Hanna var där och laddade inför tjejvättern med en massa tårta. Kolhydrater var det, ja..


Anna provade om det gick att köra skortkärra med gipsad hand. Det gjorde det.
(Helena! Kan du kolla om mitt halsband ligger där i gräset nånstans?)


Frida var där och blev full. Hon behövde ha en påse med sig på bilresan hem. Den behövde lyckligtvis inte användas.


Jag, Cici, Adrina och Frida.


Lite skitsnack blev det.


Helena. (Daniel lyckade jag inte fånga på bild, men jag kan lova att det finns fina dressman-inspirerade bilder av honom i Annas kamera.)


Josse och Jonas var där.

Sen åkte jag tillbaka till festen i Mjölby.
Då blev jag hundbiten i ansiktet.
Det blödde bara lite då, men idag känns det desto mer.
Stelkrampsspruta eller inte stelkrampsspruta? Det är frågan.

Sen åkte jag hem och kollade till Raggisen.
Därefter tillbaks till Väärsta för att hämta Anna och Frida.
En bilresa med vacker sång av Anna och mig senare var vi i Mjölby igen.
Hämta Per.
Halv tre var vi hemma igen.

Nu sticker vi ner till stugan.
Båten ska i och jag ska sola och bada.
Åter imorgon kväll.

Häpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback