Fika med farmor Lilly Hermina (Ninni)

Var hos gullefarmor förut en sväng.
Hon var lite trött och sliten idag efter att ha varit ute på hallabaloo igår.

Lite av vad vi pratade om:
- Vikten av att ha en god sömmerska.
- Hennes tvillingsyster Vera.
- Linköpings blodbad.
- Vilka men man kan få av att handtvätta kläder i för kallt vatten.
- Designprylar.
- Hur duktig Anna är. På det mesta, men särskilt på att vara på tv.
- Farmors vimsiga kompisar.



Farmor är rolig hon.
Till exempel städar hon alltid innan hennes städerska kommer.
Så att inte städerskan tror att hon är en "slarvmaja".

Farmor är väldigt stolt över Anna och mig, precis som en farmor ska vara.
Och så klart är det fullt av foton på oss överallt i lägenheten.
Dessa två har dock hedersplatsen i köket.

 

Mycket intressant.
Detta är ett av de få bildbevisen på hur "rund" jag var när jag bodde i england.
I övrigt höll jag mig så långt ifrån kameror då som jag bara kunde.
Och vilken lugg sen!
Ja, det gäller ju Anna också.
Dessutom ser jag lite full ut. (Det var jag kanske också, för all del.)
Anna ser mest ut att vara full-i-faan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback