Hej hopp! (Ninni)

Ikväll har jag hoppat och skuttat med Abbe.
Inte så mycket över hinder, som man kanske kan tro när man är på en terrängbana.
Nejdå, Vi har hoppat och skuttat på vanlig platt mark.
Men det var kul det också.
Abbe jagade upp sig så pass att han var precis genomsur av svett.
Sen var han lite vanligt sur också.
På att de andra hästarna fick hoppa och ha skoj, när han förväntades stå snällt kvar och vänta.

Men det kändes bra!
Det var roligt och lite av en utmaning hålla ordning på honom.
Dessutom gick han i väldigt fin form på hemvägen när han var så uppe i varv.
Vi hoppade ett upphopp på banan och några vanliga hinder på fältet.
Så här såg det ut:



Ganska exakt, faktiskt.

Hur gick det för Hanna då, undrar ni kanske?
Jodå. Hon får nog sitt Gröna kort.
Pirre skötte sig alldeles utmärkt!
Hanna också.

Nästa vecka är jag hästvakt igen och då ska vi rida till Norlings och hoppa.
På riktigt!



Tidigare idag var vi i Mjölby och åt lunch tillsammans med Cici, Daniel och Adrina.


Gullesnuttan.



När Cici och Daniel pussas åker deras fötter upp som på film.
Gulligt.
Fast här pussas de iofs inte.
Benet åker visst upp ändå.



Imorgon ska Per och jag ge oss iväg på en liten pensionärssemester.
Första stopp blir Falkenberg, där vi ska hälsa på en vän från förr - Jill.
Sen blir det Simrishamn på lördag och Kalmar på söndag.
Liveblogg utlovas som vanligt.
Får se om jag lyckas hålla det löftet!

Kommentarer
Postat av: kicki

Kul att det gått ganska bra i alla fall. Tack snälla för hjälpen.

2008-07-18 @ 19:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback