Bokcirkeln (Anna)

Igår kväll hade vi bokcirkel-möte hos Frida. Det bjöds på magnifik mat och smuttiga kakor. Magen stod i fyra hörn och 13 kanter. Jag åt två bullar, två muffin och två kakor. Vilket kulinarisk t underverk!

Vi hade läst Resor i skriptoriet av Paul Auster. En av oss hade förstått boken. Det var Julia "kalvbresset" Svärd. När hon förklarade slutet blev boken ungefär tre gånger bättre. För först var jag bara sur på slutet och ville veta hur det skulle gå/vad som hade hänt/ und so weiter. Men nu känns det bra igen. Fast den blev liksom inte bra förrän man fattade den. Och lite dåligt tycker jag det var, för så jävla dumma kan vi ju inte vara att vi är ensamma om att inte förstå. Och att en av sju förstår boken är ju inte ett jättebra betyg till författaren.

Det var trevligt iallafall.

Nu är farmor hos mamma och pappa, och jag och Ninni med. Ska vara lite social igen. Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback