Hos uppfödar-Ylva (Ninni)

Nu blir det ett inlägg om mopsar i allmänhet och Ragge i synnerhet. Så ni som inte är intresserade kan sluta läsa här.

Ragge och jag har varit på Minitiger's kennel idag. Det var som vanligt livat och glatt. Inte så mycket för Ragge iofs för han fick stanna i bilen nästan hela tiden så att han inte skulle smitta ner valparna med nån bacill. Men han hade det bra ändå för han fördrev tiden med att äta lite halsduk.

Att vara hos Ylva är en upplevelse som saknar liknelse. Det är mopsar precis över allt. Riktiga mopsar, så klart, men även porslinsmopsar, tygmopsar, lermopsar, mopstavlor, plastmopsar, dockmopsar och en väldans massa andra sorters mopsar. (Ylva är en jävel på e-bay!) Sen så låter alla mopsarna väldigt mycket. Och mopsar låter som bekant inte som vanliga hundar. Det snarkas, snoras, skälls och ankkvackas - en symfoni av underliga ljud med andra ord.
Lite kaotiskt skulle man kunna tro, men inte då! Bara skitkul och härligt med alla djur.

Valparna var helt vansinnigt söta. Om jag inte hade trott att Ylva skulle visitera mig innan jag åkte därifrån hade jag nog gömt en av dem i handväskan.

Här följer en kavalkad av bilder på underbara mopsvalpar.
Några fem veckor gamla, och några åtta veckor.

174189-1405

174189-1410

174189-1408

174189-1407

174189-1412
Ehhh... Ok?

174189-1411

174189-1406

174189-1409
Kalle Hagman fick också vara med och fika.

När jag hade beundrat valparna färdigt fick Ragge följa med på promenad tillsammans med mopsen Fantomen. Fantomen var tänd på Ragge, men känslorna var inte besvarade. Ändå lite cred till Fantomen som var envis och inte gav upp i sina uppvakningsförsök.

Nu ska jag titta på en dvd om Ragges bror Bosse och dennes familj. Bara en sån sak...

Kommentarer
Postat av: emilia

haha vaa fina korten bleeeev!!:D

2008-01-23 @ 21:29:15
Postat av: Lisa

Va söööta! Vill ha!!

2008-01-24 @ 08:28:31
Postat av: Jill

Gud så söta och fina. Just nu kan vi inte skaffa hund då båda pendlar..
Men en dag förhoppningsvis kan vi och då ligger/ låg mops bra till. Men så säger min mor att de är så avlade nu att det finns risk att deras ögon poppar ut... Vad vet du om denna risk? Det har avskräckt mig en del. Samtidigt är de så söta och jag tycker att jag passar med en mops- lite samma skrot och korn..

Postat av: Jill

Gud så söta och fina. Just nu kan vi inte skaffa hund då båda pendlar..
Men en dag förhoppningsvis kan vi och då ligger/ låg mops bra till. Men så säger min mor att de är så avlade nu att det finns risk att deras ögon poppar ut... Vad vet du om denna risk? Det har avskräckt mig en del. Samtidigt är de så söta och jag tycker att jag passar med en mops- lite samma skrot och korn..

2008-01-24 @ 09:08:36
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Ylva

Hej
Det där är bara en skröna att ögonen skulle kunna ploppa ut.
Men mopsarna är ljuvligare och vildare än många andra raser

Ragges uppfödare
Ylva Hagman,
Minitiger´s Kennel

2008-01-24 @ 10:18:18
Postat av: Jill

Tack för svar Ylva,
jag anade väl det och min mor sa det med viss tvekan men hon menade dock att det kan ligga något i det. Men givetvis tar jag ditt ord.

2008-01-24 @ 15:34:39
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Åsa

Nämen är det sååå du tillbringar dina lediga onsdagar?? Bland moppsar??!!

2008-01-24 @ 22:08:36
Postat av: Alexandra

hur kan man åka o titta på valpar utan att köpa en? =)

2008-01-25 @ 08:28:21
URL: http://www.fiestadfogdegard.blogg.se
Postat av: Ninni

Alle: Jag blev bra sugen må du tro. Men isf får det bli en lillRagge sen.
Åsa: Jag trivs bäst bland likasinnade. Då menar jag mopsarna.. :-)
Jill: Klart att du ska skaffa mops när ni får möjlighet. Du kan aldrig ana hur kul det är! Tror också att en mops skulle passa dig. Full fart!
Ylva: Det är bra.. Slå död på ögonplopparmyten!
Lisa: Eller hur!?!
Emilia: Tack! Ses snart igen. Kommer över med Bosses dvd nån dag. Jag har några avsnitt kvar.

2008-01-25 @ 18:59:31
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: emilia

Aaa gör de..de är cooll-ungt!


Hörs!:P

2008-01-26 @ 14:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback