Diabetesläger dag 4 (Anna)

(Igår)
Igår gjorde vi en riktigt äcklig sak på lägret. Vi hade egenfotvård. Som alla vet har jag extrem fotfobi. Fötter är så äckliga! De kan va torra och snuskiga och håriga. Och så finns det förhårdnader. Bara namnet är ju vidrigt. Bläsch! Igår fick vi då alltså sitta i en ring med fötterna i en balja. Sen skulle det egenvårdas. Jag blev nästan lite spyfärdig. Folk började fila och knåda och satt med sina läskiga fötter i luften. Läskigt. Sen gick fotdamen runt och pillade på allas fötter. Och sa "ja här har vi förhårdnader, kom och titta" och andra äckliga saker. (Jag tittade inte.)

Det allra värsta var att folk började klippa tånaglarna. Hu, det där äckliga ljudet när nageln går av. Man var ju rädd att få en nagel i mun om man öppnade den, som det sköt naglar runt folket där inne. Jag säger bara det. Man klipper inte sina naglar bland folk.

Annars pratades det bara om olika saker igår. Till lunch åt vi en asgod linssoppa och min morotskaka.
Jag fick också sluta tidigare. För vi skulle gå igenom alla prover och hur veckan varit och så. Men vi skulle bara hinna sex stycken på torsdagseftermiddagen och ta den sjunde efter frukosten idag, så jag sa att jag kunde ta mitt imorrn. Det var skönt att åka hem redan kvart över två. Jag hann till och med åka till City G och handla toapapper och tvättmedel.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad har fotvård med diabetes att göra? Fasen va vidrigt!! En gång satt jag brevid en snubbe på pendeltåget som började klippa sina fingernaglar...det va sjukt äckligt! Dom lixom ramlade ner på hans svarta kostymbyxor...*ryser* Jaa, Ming snart? Utgång i helgen? Partysugen till tusen! kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback