Diabetesläger dag 1 (Anna)

Ja, då var man hemma efter en lång dag. Som ni säkert redan förstått kommer jag att göra ett lika långt (och förmodligen ointressant) inlägg om den.

Lägret (som jag själv har valt att kalla det) började klockan 8.00 med lite information om veckan etcetera etcetera. Vi var sju stycken. Jag skulle ljuga om jag säger att det klickade direkt med någon av dem. Men det var iallafall tre killar och fyra tejer i åldrarna 24-49 år. Vi fick prata med doktorer och sköterskor och dietister och fan och hans moster. Sen fick vi fika ganska mycket. Men inte gott kaffebröd inte (tydligen bjuds det inte på sånt på diabetasdagvården...), nej det var kaffe, kaffe, kaffe och en kopp te. Gott....

Nåja, det var ju faktiskt intressant. Det är alltid kul att lära sig saker och det här kan ju vara nyttigt att veta om man sitter i min båt. Tyvärr har vi sån där sekretessplikt eller vad jag ska kalla det, annars hade jag säkert kunna krydda upp inlägget med någon rolig anekdot.

Jag fick också en parkeringsbot. Men det var ju så snöigt så jag kunde väl inte veta att det inte var några parkeringsrutor där när det stod en massa andra bilar där (som också fick böter). Jag har aldrig stått på personalparkeringen förut.

Imorrn ska vi ta massa prover på blodfetter och andra intressanta saker. Vi ska också laga mat. Det tycker jag ska bli lite äckligt. Jag har sagt till dietisten om att jag tycker att andra människor är rätt äckliga så hon har lovat att påminna alla att tvätta händerna många gånger. Men vaddå. Jag såg ju att en av killarna hade skit under naglarna. Blä. Och en tjej sög upp sitt eget blod efter vi testat blodsocker. Vill jag äta mat som de har petat i? Skulle inte tro det.

Nu ska jag se ett avsnitt CSI. Vi måste ta blodprover själva hemma i natt klockan tre. Fy alltså.

Förövrigt var jag i gymnastiksalen i fem timmar idag. Nu har jag tränat ordentligt.

Kommentarer
Postat av: avve

Fan, vad tråkigt. Du som sett fram emot spökhistorier vid lägerelden. Nåja, det kanske blir mer lägerkänsla vid slutet av veckan.

2008-01-21 @ 22:29:38
Postat av: Anna

Kanske... Eller så blir det mer Karl-Göstas fullkornsbröd och mandelskorpor.

Postat av: Tania

det låter bra det! ta med dig frida eller några andra om de vill!

2008-01-22 @ 18:24:14
URL: http://taniasincic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback