Strömavbrott (Anna)

Idag hände det spännande grejer på jobbet! Vid tolv så sa det BANG-DUNS bakom den förvånansvärt lyhörda betongväggen bakom oss, och sen blev halva Sportif svart. Tydligen hade de råkat såga av en kabel. Det var ju tråkigt eftersom skoavdelningen, pentryt och alltså kyl, frys, micro, och framförallt TOAN blev helt becksvarta. Tråkigt var det ju för mig och Frida som hade matlådor med oss som a) dels blev förstörda eftersom kylen inte funkade och b) dels inte gick att laga eftersom micron var paj. Vi var därför TVUNGNA att gå till Thai Coconut och handla lunch. Men vi hade inga pengar. Vi lånade lite pengar av kassan. You know, a girl has got to eat (som det gamla ordspråket lyder). Ninni tyckte att jag och Frida kunde ha flyttat micron till ett uttag där elen funkade. Jag tycker att det är lite väl duktigt.

Sen stängde de av elen helt och Frida och jag fick stänga butiken. Vi satte upp en stängt-skylt med texten Tillfälligt stängt pga elfel. Jag passade på att leka lite levande skyltdocka under tiden. Men sen funkade det igen och imorn lär allt vara som vanligt igen. Men då är jag ledig.

Förövrigt är jag lite pank nu. Idag snodde jag Arvids pant på jobbet och gick och pantade den för att ha råd med min Morden i Midsomer-film. Nyss lurade jag av min ömme fader 150 kr. Det var ett dyrt smörgåspålägg vill jag lova.

Nu ska Ninni fortsätta att massera mig. Hon har lovat mig en timma. Snällt va? Riktig gullesnutta! Pussvänlig.

Kommentarer
Postat av: arvid

en timma är väl inget.

2008-02-21 @ 21:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback