Handbollsrysare (Anna)

Idag har det varit handbollsmatch, Mantorp-Skånela. Jag har speakat. Det var en så sjukt spännande match, men som vanligt fick Mantorp stryk med ett enda fjuttigt skitmål. Jag tog min speakeruppgift på största allvar som vanligt. Idag var Swedbank Mantorp (aka pappa Jim) huvudsponsor. Jag presenterade det med: Dagens huvudsponsor är Swedbank Mantorp, Mantorps mest öppna bank och iallafall min favoritbank.

Dessutom råkade jag i munhugg med en av Skånelas spelare efteråt. De var ena riktiga nötter (enligt mig). Jag höll på att plocka ihop mina grejer och var ju alltså på deras bänk. Då kommer en spelare och skriker: Jaaaaa... Nu skickar vi ner dom här jävla tattarna till ettan! Då blev jag arg. Ja, men våra spelare är ju inga tjockisar. Du är ju en tjockis iallafall, sa jag upprört till honom. Han stirrade på mig. Jag gick. Tjockis var tydligen det grövsta skällsord jag kom på just då. (Han var rätt tjock också. Men det kanske var lite osportsligt av mig men hey, jag är ju Jims dotter.)

Fy vad den här förlusten kändes bitter alltså.

(Jag ber om ursäkt för den kursiverade stilen. Den går inte att få bort.)

image1473
Min idol i Mantorp är nummer 15. Han heter Gustav Ekdahl. Jag känner inte honom alls. Men han är bäst i Mantorp tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Heja Anna, fr o m nu är det du som är behållningen på A-lagsmatcherna (ja allsvenskan är ju tyvärr körd)Trodde inte namnet Skånela kunde utläsas mer än på ett sätt, men ack vad vi på läktaren bedrog oss! Bäst var dock Kasper Mishmish haha, den var fin! För att inte tala om alla inte helt ofärgade kommentarer du fällde när "di gröne" gjorde mål. Heja Anna, du är bäst! =)

2008-02-03 @ 22:08:35
Postat av: Åsa

PS Glömde säga att min favvo är Nr 4 Peter Widenberg. Hoppas du tröstade honom efteråt, han var ju helt förkrossad stackar´n!

2008-02-03 @ 22:10:08
Postat av: Anna

Tack Åsa! Jag körde lite på det här att "Skånelala" skulle bli lite ur balans om jag uttalade deras namn lite fel. Tillexempel när jag kallade killen som faktiskt hetter IRIS för INES. Då blängde han som sa att mantorp var tattare på mig, och jag får väl ta på mig ansvaret för vårat lilla bråk.
Ja de flesta såg ganska förkrossade ut. Jag koncentrerade mig på nummer 19, Thomas Wallin, som hade slitit av en bröstmuskel. Det lät ont.
Kram.

Postat av: Åsa

Helt rätt taktik Anna, heter man IRIS får man faktiskt skylla sig själv. Han ska bara vara tacksam att det blev INES, kan tänka mig värre öknamn faktiskt;-)

2008-02-04 @ 19:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback