Jul (Anna)

Det blev en god jul.

Vi startade en ny tradiotion i år och firade jul hos Ninni och Per. Vi var 1 barn, 5 vuxna, 2 pensionärer, 3 hundar och 2 katter. Det var liv i luckan. Ett tag tittade även tomtemor förbi. Då fick vi knappt plats.



-Va, är du här?
- Ja, du då? Dom sa inte att du skulle vara här.
- Aja, vi får försöka sköta det här snyggt och sluta gapa åt varann.


Maten hade de hjälpts åt med, mamma, Mia, Ninni och farmor. Det var det bästa julbord jag nånsin ätit! Jag längtar redan till nästa jul.


Ännu mer mat... (Ni kanske förstår att det är Ninni som har laddat upp bilderna....)


Farmor, jag och mamma - redo att hugga in. Härligt med inkokt lax med gudomlig sås och kalkonprinskorv och ÄGGHALVOR! Mamma säger att jag kommer kväva mig själv när jag äter ägg nån dag. Nå ja, då dör jag ju lycklig.


Per, Janne, Mia och pappa.


Jag var lycklig över att det fanns ungdomssnapsar också och inte bara östgöta sädes och sånt kryddat skit.


Mamma Eva tyckte att vi hade tagit i lite i överkant i firandet av hennes namnsdag. Speciellt Pelle. Hon hade ju inte köpt nåt till honom.


Fikat...


Sen var det dags för julklappsutdelningen.




Många klappar blev det... De flesta till mamma tydligen.


Mamma blev särskilt glad för namnsdagspresenten från Pelle.


Ninni fick Lips i julklapp av mig så vi avslutade kvällen med allsång.


Ragge mådde illa och uppskattade att Ninni hade fått någon form av huvudstöd i julklapp.


HOPPAS ATT NI ALLA ANDRA HADE EN LIKA FIN JUL!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hade inte en av pensionärerna sin mamma med sig?

2008-12-26 @ 23:56:03
Postat av: Anonym

det var väl inget att skriva om att mamma inte hade köpt något till Pelle. Han hade ju inte namnsdag!

2008-12-26 @ 23:58:05
Postat av: Erik

Hej Anna! Lite kul att du firar jul där jag har firat jul en massa år! Vedspisen glömmer man inte i första taget=)! Fast i övrigt känner man inte igen så mycket! Haha!

Haft en bra jul? var roligt o prata med dig på juldagen! var längesen ju!

Ha de bra!

Kram Erik

2008-12-30 @ 18:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback