Nu har mina musproblem gått över (Ninni)

Vår hyresgäst, ni vet den där som bland annat  är skyldig till att jag just nu har ett gigantisk diskberg i diskhon, han är tydligen inte så liten som vi först trodde.

Det är en stor tjock äcklig råtta!
Rättare sagt, jag hoppas innerligt att det bara är en...

Imorse var en av musfällorna puts väck.
Antagligen fick den groteska råttan den runt foten, varpå han skrattade högt åt oss för våra fjuttiga försök att ta honom fast. Sen tog han den säkert med hem och byggde nåt användbart av den istället.

Jag funderar seriöst på att flytta hemifrån ett tag.
Nån som vill ha mig?
Jag ställer inga stora krav.
Bara att det är råttfritt (och helst även spindelfritt).
Jag kan bidra med god mat och skojiga vitsar.

Nu är elektriker, snickare och anticimex här för att få lite ordning på oredan.



Bland annat har de gjort ett stort och fint hål i min vägg.
Att jag inte har kommit på det tidigare, att det skulle passa med ett hål där?!
Det var väl snällt av dem att ordna det åt mig!

Nä.
Nu får jag nog ta på mig skyddsutrustning och hugga tag i det där diskberget.



P.s. Jag kan dansa också!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jobbar inte du? Det gör inte jag tydligen:-)

2008-12-02 @ 14:19:45
Postat av: Ninni

Jo... Det märker du väl!

;-)



Enligt schemat slutar jag tidigt på tisdagar. Problemet är bara att jag väldigt sällan hinner göra det.

Postat av: Anna

Du/ni får gärna bo hos oss. Vi ser gärna att du lagar mat, dansa är inte lika nödvändigt...



Agnes erbjuder lekstugan åt Ragge, hon är inte riktigt övertygad om att hundar inte äter barn, speciellt nu när hon vet att han inte går på batteri.

2008-12-02 @ 19:53:56
Postat av: S

du är välkommen att bo hos mig.

Vore lite kul att se dig dansa istället för att se kändisar åka skridskor på tv.

Och du skulle säkert vara roligare än "fredag hela veckan".

Maten kan man kanske äta samtidigt som underhållningen.



Kram.

2008-12-02 @ 20:38:56
Postat av: Anonym

Bara ni håller era råttor där så dom inte springer bort till oss;)

2008-12-02 @ 21:19:17
URL: http://jeenniifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback