Valpkursavslutning (Anna)

I onsdags var jag förresten med mamma och Joppe på avslutningen till deras valpkurs. Det var tipspromenad och mamma ville gärna ha min experthjälp. Frågorna handlade om hundar och jag kunde 1 styck. Sen fick hundarna göra lite grejer, springa slalom och vältas på bord och annat som hör valplivet till. Joppe var ju självklart bäst. Jag är bara lite partisk, men han är ju lite äldre än de andra så han är ju duktigare. Tyvärr blev vi lite snuvade på segern för de hade rättat fel. Men efter att ha tjatat till mig stjärnor på alla Joppes "prov" så kände jag att jag inte ville säga till. Mamma tyckte nog det var jättekul och inget alls pinsamt att hon bett mig att följa med.

BTW så skulle de ha lärt sina valpar ett tricks. Och mamma har lärt Joppe att om man säger tjena så vinkar han med tassen. Det är kul. Men ledarna måste ha glömt att man skulle få visa det sista lektionen. Synd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback