Utställning i Askersund (Ninni)

Jag tycker att det är nåt konstigt fel på de flesta mopsdomare.
Kanske borde de göra om utbildningen?
Eftersom Ragge faktiskt är finast av alla mopsar någonsin borde han vinna allt!
Men det gör han ju inte.
Lustigt det där...



Det är tydligen inne med vita byxor och rosa kofta i utställarkretsar.
Problmet är att jag inte kan få Ragge att brösta upp sig så där som man kan se att de andra mopsarna gör.

På söndag ska vi till Norrköping på utsällning.
Det får nog bli den sista.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har hört talas om en utbildning man kan gå på Karlsbo utanför Mantorp...där vet alla hur en riktig Mops ska se ut. Där är man inte partiska heller...har jag hört.

2008-08-11 @ 23:37:26
Postat av: Jonas

Allt handlar ju faktiskt inte om utseende. Jag tycker att domarna borde ta hänsyn till snabbhet, Ragge borde då ha LITE större chans att kvalificera då han faktiskt är snabbast i kenneln!

2008-08-11 @ 23:59:56
Postat av: Ninni

Jag tror att det beror på att Ragges hejaklack på utställningarna är för liten...

;-)

Postat av: Jill

Ragge är för självsäker för att behöva brösta upp sig. Hälsa domarna att det är dem det är fel på om de inte ser hans självklara pondus.

2008-08-12 @ 18:58:46
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: malin

O han kan vacker tass, både stående o sittande!!

2008-08-12 @ 23:46:43
Postat av: A

Ta med grannen nästa gång,så mopsar Ragz nog upp sig. Han kanske till och med hamnar i avelskalendern, vem vet?

2008-08-14 @ 20:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback