Vilken fest! (Anna)

Igår var det fest. Och det var ingen dålig fest heller. Vi började klockan tre och höll på till elva. Ja, det var nog den roligaste festen jag varit på i år. Vad spännande det låter, tycker ni. Det var det också. Det var jag, Ninni, Sara och Marcus och 15 gymnastikbarn. Vi var hemma hos Ninni. Det var verkligen jätteroligt. Jag tror att alla barn tyckte det också. Vi får hoppas det. Vi "vuxna" hade iallafall skitkul. Det var länge sen jag skrattade så mycket som när vi lekte bollstopp. Hohoho.

Först fikade vi. Det var saft och kokos-bollar och äppelmuffins som gulliga Linnéa L hade bakat.


Ellen gillade kokosbollarna mycket.

Sen körde vi femkamp. Eftersom det bara var femton barn så fick Marcus vara med i ett lag. Det tyckte han var roligt.  Gren 1 var limbo.


Elin Fräsén vann limbon och knep 5 poäng till sitt lag.

Gren 2 var en samarbets/akrobatiks-övning. Det gällde att bygga nåt snyggt med alla medlemmar.


Här övas det för fullt.


Ja här med. Markus vände uppochner på stackars Emil!

Så här blev resultaten:


Lag 1: Alicia, Markus, Emil och Elin


Lah 2: Ellen, Emma, Linnéa L och Alexander (och Ninni som är med som ett personligt skyddsnät bakom)


Lag 3: Lovisa, Kajsa, Linnéa A-S och Stephanie


Lag 4: Josse, Sandra, Linnea S och Emelie


Det är intressant att se hur vig Linnéa A-S egentligen är. Svaret är: Gummivig.


Sen tränade vi handvolter och lite annat. Har man ingen gymnastikmatta går det lika bra med en luftmadrass (som det inte helt oväntat var hål i efteråt...).

Sen grillade vi korv. Marcus stod för grillningen och tro att han var stolt. Jag var inte riktigt lika imponerad, då han inte ens kunde hålla ordning på mina kycklingkorvar. Men gott var det, det ska han ha cred för.


Gren nr tre i femkampen var rockringsrockning. Elin kunde till och med rocka och äta korv samtidigt!


Emma, Linnéa L och Sara posade med sina korvar. Man kan göra så mycket med varmkorv alltså!


Linnéa A-S, Linnea S, Josse och Kajsa åt med god aptit. Josse åt så mycket att hon trodde hon skulle kräkas resten av kvällen.


Alicia och Linnéa L tandemrockar.

Sen var det dags att leka lite lekar. Vi lekte som jag redan nämnt bollstopp. Det var så roligt! Jädrar alltså. Vad jag önskar att man vore tio år och fick leka lekar hela dagarna.



Sen var det dags för gren 4, stafett. Man skulle göra kullebytta/rondat/handvolt på mattan. Det var inte så roligt att ta kort på. Men det var roligare att kort på de som tittade på.


Ninni fick vara underst. Det tackade hon för.

Sen fick Per hoppa in som fotograf och ta några snygga gruppbilder:



Gren fem var Wii fit, backhoppning. Det var ganska svårt. Men Lovisa hoppade 195 meter. Det måste ju vara rekord!


Här sitter vi alla och är glada och äter jättemycket chips, godis och ostbågar.


Sen körde vi Mario Sonic Olympics-spelet ni vet. Då skulle man tillexempel springa jättefort. Jag är ingen snäll fröken som låter barnen vinna nej nej. Jag sprang för att vinna. Linnéa sprang för att se snygg ut. Vi uppfyllde båda två våra mål.


Alexander och Ellen blev jättetrötta (med rätt, för de sprang oavbrutet mellan klockan tre och klockan nio ungefär), och då fick de sitta i snälla Saras knä.


Stephanie blev också trött. (Ja det är Kristin som har valt bilderna och därför skulle det åtminstonde vara en på Ragge :) )

Det var riktigt kul alltså. Det här måste vi göra varje termin. Vad kul det är med barn. Om de är så här snälla och roliga som alla våra gymnaster är. De är helt sjukt bra ungar hela högen. Jag gillar ju inte ens barn annars. Men de här är helt fantastiska.

Jag, Sara och Marcus var kvar till tolv. Sen var jag lika trött som barnen. Det kändes att jobba en hel vecka igen efter semestern. Ja, och så var det en ganska aktiv kväll också...

Kommentarer
Postat av: MarCus

Vilken skön kväll det blev! Men Anna, hur långt hade du hoppat på backhoppningen egentligen? :)

2008-08-25 @ 21:45:30
Postat av: Jill

Vad fina bilder. Idrottssverige behöver unga ideella krafter som er. =)

Postat av: Anna

Ja, jag har hoppat 215 meter, men jag är ju gammal... Så det går ju inte jämföra. :)



Tack för en fin kväll.

2008-08-25 @ 22:25:34
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback