Terrängen färdigriden (Anna)

Nu är terrängen klar. Det har varit mycket underhållande. Som tur var inte några skador alls, bara fyra stycken som har trillat av och alla hästarna har klarat sig bra.

Mest underhållande var de två helt sjukt DÅLIGA kommentatorerna. De hade noll koll. Tillexempel var Dag Alberts häst född 2008. Det tycker jag är väldigt imponerande. En annan sak som verkar vara bra under tävlingen är att man är så snälla mot varann. Englands tränare hade tydligen sagt åt en australienska att gå ut och vinna det här nu. Jättesnällt! Och sen var det ju det här med målet. Vart låg det egentligen? "Ojoj, här kommer hon, det är en jätttttebra tid, hon är snart i mål". Nä, hon har typ en och en halv minut kvar till mål. Dom kunde säga så om nån som hade ridit ungefär i tre minuter (av de 8-9 som det tog), "nu är hon snart i mål". Bara, nej, inte riktigt än. Sen hade de också lite problem med startnummer, hinderordning, vem det var som red (här kommer ungaren, nej det är ju hon holländskan, nej det är visst en funktionär som rastar hunden...), och med placeringen. För resultatlistan var fel, och de hade rätt. Herregud, säger jag!

Sverige ligger iallafall på femte plats, men bara typ 2 straff från Italien. Katrin gjorde en finfin rytt och ligger på 21:e plats, näst bästa svensk.

Nu ska jag sova. Stackars Ninni får åka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Helena

är det ok om jag slutar läsa er blogg tills OS är över..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback