Stor-lördag (Anna)

Igår var det lördag. Det brukar det vara ibland.

Igår var jag och pappa på fotboll i Spångsholm och tittade på Mantorp när de spelade fotboll. Mantorp spelar ju i division 5 i år, så det är inte alltid jätterolig fotboll. Men det är iallafall bättre än damfotboll. Å andra sidan tror jag att de matcherna jag var och tittade på när jag var 14 år och mina jämngamla killkamrater spelade var bättre än en damfotbolssmatch. Damfotboll är ingen rolig sport att titta på. Tjejerna är oftast inte så bra. Jag skäms lite.

Nu kom jag ifrån ämnet. Mantorp vann med 4-0 och pappa var inblandad i många av domsluten. Han är en väldigt engagerad supporter. Han sa till ordentligt när det var offside. Grappo och jag var betydligt lugnare.

På kvällen var Arvid här. Han hade med sig mat från Yogi. Sheise pommes freise. Det var så starkt att vi blev förlamade i ungefär två timmar och satt och jäste i soffan. Sen spelade vi guitar hero. Nu har tre tycken varit här och spelat med mig på en vecka. Det gör mig lycklig.

Vi drack lite öl med. Närmare bestämt 16,5 öl. Jag drack 6,5 och Arvid 10.






Tänk vad roligt man kan ha med muggar! Tokigt!

Sen när Arvid åkte hem vid tolv tittade jag på ett Morden i Midsomer. Det var ett riktigt bra avsnitt!

Kommentarer
Postat av: Jill

Tyck gärna att damfotboll är dålig, men varför skriver du fotboll och sen damfotboll och inte damfotboll och herrfotboll. Låt inte mannen vara norm. Är så trist att vi har det så av gammal vana.

Postat av: Anna

Det har jag aldrig tänkt på! Jag säger nog fotboll och damfotboll. Men det gör inte så mycket. Jag tycker inte att det betyder att tjejer är sämre. Som människor menar jag då, i fotboll är de sämre. Men sånt där är inte så viktigt för mig. :)

2008-08-12 @ 18:06:27
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback