Sista dagen på semestern (Anna)

Jaha, då var det slut på ledigheten. Jag känner inte alls för att börja jobba den här veckan när det är OS. Varför tänkte jag inte på det när jag valde semester? Ska jag ändå gå upp och titta på Johan Wissman i natt klockan 3? Det är ju massa rolig friidrott hela natten. Hur ska det här gå?

Annars är det kul att börja jobba igen. Jag är ju överförtjust i mitt jobb, och imornbitti ska vi titta på Panuu (ett kul märke!). Men det är faktiskt lite jobbigt att alltid jobba sex dagar i veckan. Tänk om man hade råd att vara ledig en lördag då och då. För det är faktiskt väldigt skönt att ha två lediga dagar. Men jag ska inte klaga. Mitt jobb är det bästa. Vem behöver roa sig på fredagkvällar när det är jättebra musik på Platens när man kan gå ut på lördagar när det är dålig musik, men å andra sidan lite mer folk (märkte vi igår!)?

Idag har jag verkligen slappat. Jag har bara städat och vart och handlat på city gross OCH SETT PÅ OS såklart! Michael Phelps är nog min nya idol. Och Bolt då. Men hur kan man ta 8 av 8 OS-guld och sätta 7 världsrekord på de 8 loppen??? Idag har vart en riktig finfin OS-dag: handboll, gymnastik, simhopp, hästhoppning och en massa friidrott och lite simning. Allt det är ju skitkul. Jag har också sett på brottning. Det har jag börjat gilla att titta på. Det trodde jag aldrig. Fast jag skulle aldrig vila brottas själv, att ha främmande kvinnor som svettas på en och tar en i skrevet. Nej tack.

Tänk att det var 9 fina dagar på hela den här sommaren. Jaha, nu blev jag deprimerad också.


Nu ska jag titta vidare på Olympiska studion. Sen ska jag spela guitar hero. Sen ska jag sova. Sen ska jag jobba..........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback