Dagboken (Anna)

1/1-97 kl. 22.25

Hallo

Idag har jag åkt pulka med Stina, Martin, Mårten, Linda och Madde. Vi åkte i grushålan. Det var jätte kul. Vi kom dit klockan två och åkte till fyra. Sen gick vi hem till Martin och Mårten och Linda. Vi tittade på Dennis. Sen tittade vi på "En himla massa program" från igår. Sen så tittade vi på ett program om Kungafamiljen. Linda och MAdde satt och dreglade över Carl-Philip och tyckte att han hade snygg kropp. Jag tyckte nog att han var spinkig. Jag satt bredvid Linda och MAdde och de satt och bråkade hela tiden så jag vart väldigt platt. Vi fick pizza och den var god. Sen så fick Stina sin julkklapp av Martin. Det var ett par örhängen. Det fick hon förra året med men hon råkade tappa ett på våran klassresa till Gillersklack förra året. I simhallen.
Efter programmet om Kungafamiljen var det Agnetas nyårskarameller. Det handlade om roliga program som var 1996. Det var slut kl 21 och då åkte Madde hem. Då ville deras pappa Klas titta på teve så vi gick in i Mårtens rum. Vi satt där och pratade och alla var jätte jätte trötta. Tjugo i tio ringde Stina till sin mamma och bad henne komma och hämta oss. Då tog mamman med sig Stinas present till Martin. Det var ett par slalomstrumpor med Musse Pigg som kostade 99 kr.
Grisskära tröjor är fult!

Dagens låt:
2 becomes 1 med Spice Girls

PS: Jag älskar Erik.


5/1 kl. 21.35

Hej

Idag har jag, mamma och pappa + Esso och Grappo varit på middag hos farmor. Det är ju inte alltid så jätte roligt precis. Har ont i magen. Farmor vill att man ska äta tills man nästan spricker.
Igår så var jag och mamma på IKEA. Jag investerade följande saker: En mössa 99 kr, en cd 179 kr, 3 tvillingböcker 98 kr.
Sen så köpte mamma ett par skor till mig för 699 kr. Dom var blå.
i torsdags (2/1) skickade jag ett e-mail till Ludde. Har inte fått nåt svar än. Jag vet inte vad jag ska skriva om men nu kom jag på nåt! Esso har vart på utställning i Göteborg. En internationell till och med. Han var där med en som heter Andreas och går i samma hundklubb som mamma. Ess fick bara en tvåa. Han fick en etta först men sen endrade domaren till en tvåa för han tyckte Esso hade för stora öron.

Dagens ordspråk:
Ge varandra kärlek - inte aids.

PS: På tisdag börjar vi skolan.


Jag vill bara lägga in att jag inte förstod det där ordspråket. Det var nåt min tuffa storasyster hade lärt mig. Nu fattar jag och skäms faktiskt lite över mig själv.

7/1 tisdag kl. 15.15

Hej

Nu kommer beskrivning av denna skoldag:
Vi började med musik på morgonen 8.20. Vi hade en lärare. Han heter ...... och är knäpp. kl. 9.20 slutade vi och hade tiominutersrast (men tyvärr inte med 7A). Sen hade vi svenska i förtio minuter. Sen hade vi tiominutersrast igen (fortfarande inte med A) Sen hade vi slöjd, den här terminen har jag syslöjd. När vi haft det i en timma (60 minuter) var kl 11.20. Då hade vi lunch. Lasagne. Vi hade lunchrast till 12 och A slutade inte förrän kl tio i. Då gick Anna L (hon är kär i Jacob i A), Malin och jag förbi matsalen fram och tillbaka tills vi började. Vi hade SO och började med historia igen. Vi hade SO i en timma. ALltså slutade vi kl. 13.00. 7A började sin svenska tio i. Anna och jag gick ut och försökte titta i fönstrerna efter Erik och Jacob. Alexandra såg oss för hon sitter vid fönstrerna (som förresten sitter tre meter upp) och började göra olika tecken och mimade meningar till mig. Men varken jag eller Anna förstod något så vi stod där ute till 20 över (vi hade 40-minutersrast). Sen gick vi in och ställde oss utanför C11 och väntade tills A slutade kl. halv. 20 i 2 hade vi NO. Innan de satt A+B utanför NO-salarna som vanligt. (Vi har NO ihop, A + B alltså.) Alle berättade att hon försökt säga till mig förut att Erik skulle prata med mig, sa han, och säga att det inte var meningen att han skulle gå hem (från en fest på jullovet som A hade, som jag kanske berättar om nån gång) precis när vi skulle dansa. För hans syster kom precis då så han var tvungen att gå hem, sa Alle. Sen så hade Alle sagt till Erik att vi kört Sanning eller konka på Alles fest!!! Han ville gärna veta vad Madde sa. Men om Alle säger nåt så stryper jag henne.
I alla fall. Sen hade vi NO. Som jag skrev. Jag har biologi igen. Idag slutar vi tidigt, vi slutade 20 över två.
Jag har alltså inte pratat med Erik idag och knappt fått en skymt av honom heller. Jag vet visserligen att han inte gillar mig så han undviker väll mig.

Dagens dikt:
Lär dig livets stora gåta
Älska, glömma och förlåta.

PS: Erik gillar säkert Amelie eller nån.



Det här är kul. Jag gillar tydligen detaljer och klockslag. Men nu måste jag sova.

(Det var intressant det där med slalomsockarna. Vad var det de kostade nu igen???)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt fantastiskt. Jag är övertygad om att detta kommer att gå och köpa i bokform en vacker dag. Och tack för att du äntligen fått mig att förstå hur lång en timme är(och att den är saktast). Gärna följetong! P.S. Kom just på att vår biologilärare i åttan lärde oss att; aids är inget man får, det är nåt man skaffar sig. Sjukt. "If God gives you AIDS, make lemonaids" -Sarah Silverman

2008-08-28 @ 08:00:59
Postat av: Sarah

Jag älskar att du köpte mössa, cd, böcker och skor på IKEA :)

Jag tänkte på precis samma sak som Tania skrivit tidigare, att jag helt plötsligt blev himla sugen på att skriva gamla dagboksinlägg på min blogg. Det verkar ju ha blivit en succé här iaf!

Postat av: Åsa

Dyra skor fick du Anna trots att du bara gick i sjuan och förmodligen fortfarande växte. Antar att Ninni ärvde dem sen;-)

2008-08-28 @ 19:43:24
Postat av: Sarah

Ja, jag älskar att läsa gamla dagböcker. Många har dock blivit kastade med åren. Under en period i mitt liv så SKÄMDES jag tydligen över dem. Nu skäms jag mest över att ha kastat dem. Trist!

Har du inte inte skrivit nåt om din gamla klasskamrat så tillika min syster?

2008-08-29 @ 02:17:28
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo, men Magge hade ju flyttat i sjuan. Och jag tyckte inte att mellanstadiet var så intressant. De är för all del ganska roliga med alla intriger runt Martin Klasson (Magge var väl ihop med honom också???).



(Jag toro och hoppas att Ninni inte ville ärva de där skorna Åsa, jag kommer ihåg dem än idag. Var de snygga? Nej. Var de sköna? Nej. Men var de väääldigt heta och inne den våren? Oh yes!)

2008-08-29 @ 10:04:52
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ja, hon började sjuan här på gotland. Magge?? HAHAHAAAAAAA, trodde bara det var Linnéa som kallade henne så, det måste vara minst tolv år sedan jag hörde det smeknamnet på henne.

Jag älskar mina gamla dagböcker typ från lågstadiet. Jag var såå kär i Tomas Johansson, inte tennisspelaren då. Minnen!!

2008-08-30 @ 00:52:18
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Mårten

Kommer ihåg slalomsockarna, min bror använde dem länge!

2008-09-02 @ 19:52:00
Postat av: Anna

Ja de var ju snygga. Visst var de grå? Jag minns dem med. Jag minns allt. Och är det nånting jag inte minns så har jag det ju uppenberligen väldigt detaljerat beskrivet i nån av mina fyrahundra dagböcker. :)

2008-09-04 @ 22:53:19
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback