Ur sjuans dagbok. Från början.......OCENSURERAT! (Anna)

30/12-96 14.07

Hej!
Jag ska snart åka till Alle på tjejträff. Jag ska gå dit med Stina. Andra som ska till Alle är Josse Diffner, Madde Abramsson, Frida Fors (en kompis till Alle som bor i Linköping) och kanske Jessica. Jessie är Alles granne som går i 3:an!
Jag vill att skolan ska börja snart. Jo, du läste rätt. Jag, Anna Kellander, vill att skolan ska börja igen. För då får jag träffa Erik (min loverboy). Jag har inte sett honom på hela lovet och kommer förmodligen inte att göra det heller.
Min största hobby är att köra Internet. Min älskade Ludde (en annan loverboy) och jag har det skojigt ihop. Han går första året på barn och fritidsprogrammet och bor i Göteborg. Men det gör inget. Jag ska snart skicka ett brev till honom men jag vet inte vad jag ska skriva eftersom han är äldre än ajg och man vill ju inte framstå som ett fån.
Min andra partner på Internet heter Kalle och är absolut inte min loverboy. Han är 25 år, är brandman och vill träffa mig. Men nej tack, jag avstår.
Min syster fyller år idag och hon ska ha tjej middag. Hon är väldigt stressad.
Det snöar uta och både Esso & Grappo tycker det är väldigt kul. Men nu ligger de här, i min nya säng. Andra saker jag fick i julklapp var massor underkläder (strumpor, BH:ar, trosor), två tröjor, saker till brudkistan och 1650 kr + två trisslotter varav vinst på 50 kr. Sen fick jag grejer av mina vänner.
Jag fick två böcker också kom jag på nu.
Lök är äckligt!

Dagens dikt:
K som i kärlek för hela livet
Ä som i älska är redan givet
R som i raring, säg det ofta
L som i lycka där rosor dofta
E som i eveigt, må det råda
K som i kärlek mellan oss båda

PS: Jag älskar Erik Qvarnström (och Ludde)


1/1-97 kl. 00.35

Gott nytt år!

Nu är det mycket jag ska skriva om och jag börjar med Alles tjejfest. Frida kunde inte komma.
Först öppnade Alle sina presenter. Av mig fick hon en noshörning, alltså ett mjukisdjur. Sen så gick vi ner och åt tårta. Sen så gick vi upp och då hade Alle 4-kamp. Först skulle man spela Hugo (ett dataspel) sen så skulle man spela ett bilspel på play station. Sen var det frågesport, och sist charader. Förra året vann Josse och hon vann biocheckar. I år vann jag och fick ett klistermärke.
Jag hade 11 p, Josse 7 p och Madde och Stina 6 p.
Efter det satt vi och prata och sen bestämde vi oss för att köra sanning eller konka. Madde tog sanning hela tiden! Jag tog konka ibland. Första gången så sa dom att jag var tvungen att dansa med Erik två gånger nästa disco, vilket jag tycker är pinsamt. Sen så sa MAdde andra gången jag sa konka, att om vi satt och prata nån gång så skulle jag säga: Kan inte vi bli tillsammans? vilket jag aldrig kommer våga. Och när jag sa konka tredje gången sa Josse att om vi blir ihop så skulle vi hångla på ett disco.
Jag dör bara av att tänka på det som MAdde sa att jag skulle göra.
Dom andra fick ju också en del skämsiga saker att göra (ja, utom Madde då förstås) tex Alle skulle ta Putte i häcken när dom dansade och Stina skulle viska Jag älskar dig i MArtins öra M M.
När vi kört klart gick vi ut i snön i bara jeans och så slängde sig alla i snön. Det var väldigt kallt att gå hem sen. När jag kom hem ca 23.00 hade jag kallbrand i benen så jag fick åka till sjukhuset och amputera. Nej jag bara skoja.

Idag har jag vart med Annika. Vi har lyssnat på musik och kört kort. Sen så väntade vi på att kl skulle bli tolv så vi fick smälla alla mina smällare. Timmarna gick saktast, minuterna gick saktare och sekunderna sakta. Kl halv 10 var det "plankan" och innnan det hade det varit "grevinnan och betjänten", det är sånt som är varje år. Kl 10 var det slut och vi gick hem till mig.
Kl 00 gick vi ut och alla smällde raketer som vi tittade på (pappa had4e glömt köpa några raketer till mig). Så John, Pelle och Björn smällde alla deras raketer och sen så skulle Annika och jag smälla alla mina smällare, men efter 4 st sprutraketersmällare frös vi ihjäl och bestämde att vi skulle smälla resten imorgon. Det var 18 minusgrader ute.
Nu är klockan kvart över ett.
Kontorsstol: Jag behöver en ny.

Dagens dikt:
Jorden är stor, världen är större
Men inget är större än kärleken från mej till dej.

PS: Har fått ett e-mail från Ludde, ska skriva ett till honom imorgon.

Mitt nyårslöfte:
Jag ska bli ihop med Erik Qvarnström
Av: Anna Kellander



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Det roligaste är nog dagens dikt. Och att Alle skulle ta Putte i häcken. Jag tror jag dör. Anna 13 år verkar vara en underbar tjej. Inget fjortis, oh nej.


Fortsättning följer kanske.

Kommentarer
Postat av: frida

det är så fantastiskt bra att jag nästan smäller av. du borde utan tvekan sälja dina dagböcker dyrt till nåt bokförlag.

Postat av: Sarah

Haha, hoppas detta blir en återkommande grej här på bloggen det här med gamla dagboksanteckningar :)

Blev nästan lite sugen själv nu, man har väl en del smaskiga grejer undangömt...





Roligt att ni KÖRDE kort också ;)

2008-08-26 @ 23:31:46
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Helena

Det här är underhållning värdig er publik!

2008-08-27 @ 00:18:47
URL: http://www.nordskapalatset.blogspot.com
Postat av: Alexandra

hahaha superkul. Den där 4-kampen kommer jag inte ihåg...kul att få ett klistermärke, hoppas det var fint. Noshörningen kommer jag ihåg men vet i katten var den är nu.



mer sånt här, blir påmind som saker som jag glömt bort.....



ps undra om jag tog Putte i häcken =)

2008-08-27 @ 08:53:08
URL: http://absolutkarwowska.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha! Jag minns den tjejmiddagen som Ninni hade. Jag var inte bjuden och tjurade i flera dagar!

2008-08-27 @ 09:45:10
Postat av: Lotta

Gud vad roligt!



Sannas kompis är tillsammans och bor ihop med Erik Qvarnström nu... så kan det gå :)



kram kram Lotta

2008-08-27 @ 12:03:00
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: Tania

Hahahahahaahahaha, OH MY... mycket underhållande.



jag tror jag måste härma dig någon dag!

eller har du copyright på sånt? :)

2008-08-27 @ 18:37:00
Postat av: Marcus

haha...

2008-08-27 @ 19:30:06
Postat av: Linda

HAHAHAHAAAAAAA!!!

2008-08-27 @ 19:46:20
URL: http://tulpangnissel.blogg.se/
Postat av: Stina

Hahahahahaha...fyyy faaan!! haha...d va länge sen d...shit va kul!

2008-08-27 @ 19:48:42
Postat av: Anna

Tack alla! Ja, jag skrattar högt för mig själv när jag läser det här. Jag är så töntig, det är ju så man smäller av!

Jag har ingen copyright än Tania men jag funderar på att skaffa. Det är ju bara det att ingen vill läsa om mitt samtida liv när man kan läsa om mitt ungdoms-liv. Men det är det värt.



ps Alle. jag hoppas att en fortsättning följer om häcktagandet. Det är verkligen en riktigt vågad grej alltså!





Jag hoppas inge tar illa upp. Är det nån av mina vänner som inte vill nämnas vid namn så är det bara att höra av sig. Stackar Erik har jag inte frågat men hej, vem bryr sej? (ja, jag är lika tuff än)...

2008-08-27 @ 21:52:17
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback