Vasaracket -08 (Ninni)

Årets upplaga gick av stapeln på racketcenter i Linköping.
Lottningen hade fallit väl ut.
Matcherna blev de jämnaste i Vasarackets historia.

Jag lottades tillsammans med Martin. Förra årets segrare, och favorit även i år.
Efter en stark öppning hände något och Martin spel påverkades. Negativt.
Han fixade kanske inte inte de höga förväntningarna helt enkelt.
(Eller kan det haft att göra med Man U's förlust mot Chelsea?)
Ja, nu skyller jag inte vår förlust på Martin. Själv var jag helt körd på Kaspers smashar.

174189-1781
Malin inledde starkt genom att göra partyhatts-tricket med badmintonbollar.

174189-1775
- Jag är domare. Jag bestämmer, säger Malin.

174189-1776
- Nä nu jävlar. Bollen var inne, säger jag och hytter med racketen.

Det var heta känslor i år.
Matcherna var som sagt väldigt jämna. Tre set i nästan varje match och ofta bara två bollar i vinstmarginal.

174189-1777
Martin var het i början.


De åtråvärda buckorna.

174189-1779
Vinnarna i Vasaracket -08. Per och Andréa. Grattis Grattis!

Vinsten kan ha berott på...
image1783
... att Per flera gånger fick visa prov på sin otroliga spänst.

Som ni ser på bilden ovan blev Malins andraplats en ännu större bedrift då hon tydligen bara har ett och ett halvt ben.

174189-1780
Vilka är bäst? - Vi!
Vilka är vi? - Vasaracket -08-gänget!

Jag tackar styrelsen för en välorganiserad turnering och säger på återseende nästa år! 

Kommentarer
Postat av: arvid

Den kommande serven efter Pers räkhopp, blev garanterat ett ess.

2008-04-28 @ 21:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback