Våreld, böcker och gaser (Ninni)

Såhär hittade Per oss idag när han kom hem ifrån jobbet.
Och det är väl så här vi har tillbringat större delen av dagen, Ragge och jag.
Bortsett från en vända in till Mantorp för lite ärenden och promenad.

174189-1712

Nackdelen är att Ragge har lite problem med gasig mage.
Eller okej.
Jag har lite problem med att Ragge har gasig mage.
Han verkar inte störas särskilt mycket av det.
Kanske tur att jag är förkyld.

Jägarns, vilken dunderhostmedicin jag har fått.
Nackdelen är, att så fort det blir lite invecklat om säpo och sånt i boken, så somnar jag.
Men det är iofs bra för då räcker boken lite längre.
Vill inte att den ska ta slut, men jag måste nog snart börja läsa bokcirkelboken.
Den ska vara utläst om en vecka.
Har man inte läst ut boken så får man ingen mat på bokmötena. Då får man sitta och titta på när de andra glufsar i sig. Såna är reglerna.

När vi var i Mantorp träffade vi på elever från Klämmestorpskolan som satte upp affischer om att de arrangerar Våreld för Mantorpsborna 29/4. Samling kl 18 vid Vifolkaskolan.
Kul initiativ! 
Särskilt då det saknas valborgsmässoeld i Mantorp. Nu är det här alltså kvällen innan så att ingen behöver ändra inarbetade traditioner.

Hej på en stund!

Och just det!
Ikväll vinner vi!!!
Heja Klubben!

Kommentarer
Postat av: luktfri

fegt att skylla på ragge

2008-04-17 @ 20:55:07
Postat av: Ninni

Ok jag erkänner...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback