SM-final!!! (Ninni)

I söndags var vi ju såklart på hockey också. En semi mot Färjestad vill man ju inte missa!

Vi laddade upp med pizza på Kantarellen, precis som majoriteten av LHC's fans.
174189-1678

Sen blev det dags för match. I en ringhörna satt pappa Jim, i en satt Anna tillsammans med de där udda typerna som hon jobbar ihop med och i en tredje satt jag och Per. Anna and the gang hamnade mitt emellan klacken ett gäng underliga typer vars supporterskap angränsade till fanatism. Dessutom hittade typerna på egna svordomar och smeknamn till domaren. Vad sägs om Ålahuve? Eller möjligen Svinabonne?

Jag tvingade Per att byta plats med mig i första pausen då jag hamnade bredvid någon som luktade väldigt mycket gödsel. Kanske var det ovan nämnda svinabonne? Och tyck nu inte synd om Per för det, han har ju ändå inget luktsinne. Därefter fick jag sitta bredvid en man som allt eftersom matchen pågick blev allt rödare i ansiktet. Hela tiden skrek han Uuuuuuj, det här är lissfarligt - LISSFARLIGT!! Det andra lissfaligt skreks varje gång i en imponerande falsett. Jag utgår från att han menade livsfarligt, även om jag inte riktigt kan hålla med om det när lhc leddemed tre mål. Mot slutet började jag på allvar bli lite orolig för hans hälsa.

174189-1677
I det lilla molnet gömmer sig Anna och Sport IF.

Det är ju vid det här laget old news att lhc vann. Nu blir det final!!

Kommentarer
Postat av: frida

oj oj, vad snygga vi blir på bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback