Skrattkväll i Väderstad (Ninni)

Ikväll begav sig bokcirkelns samtliga medlemmar till Helena i Väderstad.

Hanna skulle plocka upp Anna och mig vid stationen i Mantorp. Det tog hon bokstavligt och parkerade mitt i korsningen. Det var kul. Det är sånt man kan göra såhär på landet.
Hanna - Nu lovar vi att sluta upp med den här bilförarmobbningen. Det här var det sista. Promise.

174189-1742

Väl i Väderstad serverades en gudomlig middag. Och då överdriver jag inte ett dugg.
Förrätt: Chevrétoast.
Varmrätt: Älgstek, alternativt kycklinggryta för fuskvegetarianerna, färskpotatis, rödbetor med massor smör, sallad, lingon och en massa annat smarrigt.

Sen diskuterades boken. Vi hade läst Ray Kluun's En Sorts Kärlek. Men vi var inte riktigt på hugget. Trots diskussionsvänliga ämnen som eutanasi, språkbruk och otrohet. Vi kan helt enkelt ha varit för mätta.

Därefter presenterades boken till nästa cirkel. Jag har valt Mons Kallentofts Midvinterblod, men jag har inte läst den själv så det blir spännande.

Sen var det dags för dagens stora begivenhet.
Vi firade...
174189-1743

Helena hade bakat jordgubbscheesecake.
Mums!

Jag ska uppdatera bokbloggen så fort jag får tid.
Behöver ni boktips kan ni ta en titt
här.

Roligare än så här blir det inte ikväll, hörrni.
Har nog gjort slut på allt mitt roliga hos Helena, för oj vad vi har skrattat.

Natti natti.

PS! NI GLÖMMER VÄL INTE ATT DET ÄR EN VIKTIG DAG IMORGON?

Kommentarer
Postat av: sarah

Heter det inte värLdsbokdagen? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback