Rysslandsbesök (Ninni)

Dock ej att förväxlas med Stockholmsbesök. Att ha Stockholmsbesök är i min närmaste krets ett kodord för att ha mens.

Till saken.
Idag kom hela gänget ryssar, en tv-kille vid namn Samuel som dokumenterar hela turnén samt managern Lage. De bjöds på lunch till största delen tillagad av mig och Malin. Efter lunchen bjöds det på sockerkaka som två av gymnastikbarnen hade bakat. Ryssarna var nöjda och glada men de äter inte särskilt mycket. Som förväntat kanske?

Kommunikationen gick sådär. Deras engelska var inte särskilt bra och min ryska består endast av tre ord: tack, hej och öl. Det sistnämnda var inte så användbart.

Jag hade gjort nåt knas med kameran så alla bilder utom ett är suddiga. Bilder utlovas istället efter morgondagen.

image1699
Jelena - truppens ledare.

Jag har farit som en jojo mellan Mantorp och Mjölby idag. Men nu har de ätit kvällsmat (sponsrad av Sjögestad motell) och frukosten är redan fixad så Anna och jag slipper åka dit imorgon bitti.

Nu ska bara allt klaffa imorgon med.
Men det tror jag - det känns som om vi har koll.
Anna och jag ska bara se till att hinna ha roligt också!


Kommentarer
Postat av: arvid

Det är inte kameran. Ryssar ser ut så. Jag vet. Jag har varit där.

2008-04-12 @ 23:00:22
Postat av: Åsa

Har letat febrilt i pressen efter en startid imorgon. Finns det någon sådan eller?? Tänkte komma och titta på både kollegor, elever å ryssar...

2008-04-12 @ 23:41:23
Postat av: Åsa

OK efter ytterligare lite googlande hittade jag kl. 12.30 imorgon. I´ll be there!
PS Lycka till!!

2008-04-12 @ 23:47:12
Postat av: Ninni

Du är hjärtligt välkommen Åsa!
Arvid. Jaha, var det det som var problemet. Trodde jag behövde nya glasögon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback