Ragge och ostbågarna (Ninni)

Jaja..
Det var det.
Hockeyn, alltså.
Per kom precis hem från Cloetta. Han verkar lite deppig och är arg på alla domartabbar.

Direkt när hv gjorde mål skjutsade jag hem Anna eftersom hon ska upp och opereras imorgon.
Ragge stannade hemma.
När jag var på väg tillbaka från Mantorp kom jag på - OSTBÅGARNA.
De stod kvar på soffbordet.
SÅ klantigt av mig!
Ragge har, som jag har berättat tidigare, den fula ovanan att vakna till så fort man lämnar något gott obevakat på bordet.
Så även ikväll.
När jag kom hem låg skålen på golvet och mitt i en hög av ostbågar stod Ragge och tuggade med ett nöjt uttryck.
Jag uppskattar att han har fått i sig ca en halv påse.
Det är ganska mycket i en mopskropp.

Efter lite diskuterande med min allvetande mor ringde jag till jourveterinären och kollade om det här kunde vara farligt.
Det trodde hon inte.
- Det var väl läckert för honom en fredagkväll, sa hon på bruten danska. Men han kommer nog bli lite magsjuk.

Just nu sitter han under mitt skrivbord och rapar ljudligt, gång på gång.
Det här kan bli en lång natt...

Kommentarer
Postat av: mulin

Haha, åh. Sött det där med ostbågarna. Jag skulle vilja ha en liten mops.

Förresten. Kommentera gärna mitt senaste blogginlägg. Kött eller vegetariskt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback