HLR-kurs (Ninni)

Ikväll har jag varit på hjärt-lungräddningskurs. Sånt är ju bra att kunna. Särskilt om jag hamnar bredvid samma man som sist nästa fredag när LHC spelar final. Vet inte hur hans hjärta kommer att klara av den matchen. Men nu kom jag ifrån ämnet. Det var både kul och lärorikt, även om det är svårt att veta hur man skulle reagera i en situation där de här kunskaperna behövs.

Sen var vi ju så klart tvugna att blåsa i en sån där docka. Jag är ju som bekant ganska kvackelmagad och tycker därför att sånt är lite äckligt, men det gick bra efter att jag först använde upp halva flaskan med desinfektionssprit. Det svåra var att knipa igen näsan på honom, men det löste jag enkelt genom att köra upp två fingrar i borrarna.

All min medicinska kunskap är hämtad från ER. Därför hade jag lite svårt att låta bli att skrika He's in cardiac arrest  - CLEAR! och låtsas ge honom elstötar med mina inbillade ge-elstötar-mojänger. Jag hade i alla fall kul.

Nu ska jag sticka några varv och sen sova. Den här veckan har sanneligen haft sina prövningar så här långt och nu är jag dödstrött!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du klarade HLR galant, men jag är mer tveksam till din teknik att inte få rundgång i blåset, skulle aldrig fungera på min snok;-)

2008-04-02 @ 22:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback