Hemtjänst (Ninni)

Idag har jag haft en sån där ärendedag.
Banken, affären, jobbet, skriva och posta lite brev.
Helt enkelt sånt som är skönt att få gjort.

När jag var klar med mitt eget fix åkte jag hem till Anna och fortsatte där.
Först disken och sen Annas skitiga hår.
Jag skulle också raka Anna under ena armen, den hon inte kan raka själv.
Det var pilligt, det är ganska svårt att raka nån annans armhåla.
När vi efter en stund ansåg resultatet gott nog, insåg vi att jag hade rakat den armhålan som hon egentligen kunde raka själv.
Så då fick vi börja om med den andra.

Nu ska jag dra fram det gula monstret (dammsugaren, alltså) och snygga upp lite här hemma.

Ikväll är det grill på Slåttervägen.
Vi har lovat att vara Joppevakt när föräldrarna ska ut på galej.

Trevlig Valborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback