2008-04-08 (Jag kom inte på nån bra rubrik) (Ninni)

Vad skönt det är när man har varit lite nervös inför något och det går tio gånger bättre än man hade vågat hoppas!

Idag har Mjölby, Boxholm och Ödeshög haft gemensam ämnesstudiedag. Jag och två kollegor har arbetat  fram svenska- och mattedanser som vi har använt under läsåret. Det är mindre flummigt än det låter. Under dagen har vi visat kollegor från andra skolor hur det går till och hur man kan arbeta vidare med det inom andra arbetsområden. Det har varit SÅ inspirerande!

Den här veckan går i ett vansinnigt tempo. För att pigga upp mig lite åkte jag förbi blomsterhandeln nu på hemvägen och köpte en fin bukett Gerberor till mig själv - bara för att jag är så duktig. Det sa jag också till blom-damen när hon frågade om blommorna var till någon speciell högtid. Det tyckte hon var bra, att man för sällan köper snittblommor till sig själv. Men när hon frågade om jag inte skulle skriva ett sånt där litet kort till mig själv också att sätta i buketten tyckte jag att det blev lite over kill.

Jag har lärt mig ett nytt ord idag. "Färst" kommer av ordet färre och är alltså motsatsen till flest. Jag trodde att det var ett låtsas-ord.

Nu ska jag rätta engelskadiagnoser och sen bär det av på gymnastikmöte.

image1694

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad kul att det gick bra!

Postat av: Ninni

Tack! Kommer ni på hockeykväll ikväll?
Kram.

2008-04-09 @ 13:40:08
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Alexandra

vi hade blivit bjudna till frida o christian, men vi får ta de en annan dag! kram

2008-04-10 @ 08:32:34
URL: http://www.absolutkarwowska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback