Uppdatering om mitt liv (Anna)

Jag får väl passa på att blogga nu när jag är hemma hos mamma och pappa.

I tisdags jobbade jag först. Vi åt Thai coconut, och fick en leverans med Duffer. Mer än så var det väl inte som hände. På kvällen var jag med Cici. De bjöd på mat och sen cyklade Cici och jag till gymnastiken. Nå ja, vi skulle ha cyklat om det inte vore för att det var punka på min cykel. Nu fick vi leda dit cyklarna istället. Sen var vi lite slöa.

Igår dammsög jag jobbet först. Det var svårt under all ombyggnadsplast. Sen kom det två kartonger Insight, två kartonger Zoo york-skor, en kartong Zoo york-kläder, en kartong Elvine och en kartong Dr Denim. Så man kan säga att det var häcken full (vilket underlättades av den underbara Thai coconut-lunchen, jag vet, tre dar i rad!). På kvällen var jag på Ica Signalen och storhandlade mat. Ett axplock ur min matkasse: Kalkonkorvar, kräftstjärtar, ingen frukt men grönt, knäckebröd, kattsand, läsk, med mera upp till 700 kr. Sen tittade jag på Grey's Anatomy, och njöt av att vara ledig.

Idag har jag först varit klockan 9 på reumatologen och träffat en sjukgymnast. Vi har försökt komma på vad man kan göra med mina höfter, för de är ledstela. Hon slet och drog i de stackars benen. Men annars var det trevligt, och jag fick en plats i en vattengympagrupp på måndagsmorgnar, helt gratis. Det ska bli kul. Jag har aldrig vattengympat. Efter det skulle jag till ögondoktorn och fotografera mina ögonbottnar. Man fick ögondroppar som sved och sen skulle man vänta 20 minuter innan de hade förlamat pupillerna. Jag hann somna i en stol och det blev nästan lite pinsamt när fröken sjuksyster kom och fick väcka mej. Sen fotograferade de ögonen och pupillerna blev stora som jordglobar. Ja, man såg inte det gröna på ögat utan man såg bara vitan och pupillen. Lite äckligt. Jag fick gå med solglasögon hem och känna mig som en blind. För man såg inte så bra. Sen lagade jag mat, och nu är jag här. Och det är snart dags för gymnastik. Jag får köra vidare i mina solglasögon.

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback