Höstpepp! (Ninni)

För att peppa mig själv försöker jag komma på positiva saker med hösten. Finns det vekligen nåt positivt med den, kan man ju undra. Jo då, det gör det faktiskt.

Topp tre, bra saker med hösten:
3. 
Kläderna. Jag kan ha mina fina höstjackor och stövlar.
2. Att mysa i soffan. Tända ljus, mysa under en filt, läsa bra böcker och se på film. Helt utan dåligt samvete för att man borde vara ute.
1. Clementiner. Eller satsumas som de petiga kallar det. De ligger i fruktdisken som små solar och förgyller tillvaron för oss som gillar clemmisar. Det är nu de är som bäst, små och sura. Sen i vinter blir de söta och stora och äckliga. Fast det kanske är då det är clementiner på riktigt. Hur som helst, gött är det. Jag äter nog 5-10 om dagen. 

174189-1128


Finns det fler bra saker med hösten?

Kommentarer
Postat av: D

Är det inte så att satsumas, clementiner och mandariner är olika frukter? Google ger vid handen att mandariner har kärnor, clementiner är mandariner som är särskilt framtagna för att ej ha kärnor och satsumas är en egen citrusfrukt utan kärnor, som dock påminner om mandariner och clementiner.

2007-10-16 @ 21:44:52
Postat av: Ninni

Du har helt rätt!

Postat av: Anna

NEj, det finns inget bra med hösten.

2007-10-17 @ 10:58:30
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback