Down Nostalgia Lane (Ninni)

Idag fick jag mig en nostalgitripp som hette duga. Det var dags för Guldbollen. För er som inte är från Mantorp kan jag berätta att det är en årlig handbollsturnering mellan mantorpsskolorna som startade 1982. Och då kan vi snacka kamp. Det var nog nästan årets höjdpunkt under mellanstadiet. På min tid vann dock alltid klämman, numera har Veta shapeat upp sig och tog hem segern för killarna i sexan (15-0, 11-0, det är handbollssiffror det...) Tjejerna i min klass vann tjejturneringen efter en jämn final mot veta (5-1, 3-3).

Annars är det skönt med helg nu tycker jag. Det kunde det gott vara lite oftare på hösten... Fasligt vad jobbigt det är att gå upp i mörkret om morgnarna. Men för min del är det ju bara en vecka kvar till det är dags för höstlov.

Måste införskaffa ny kamera. Det är så trist att blogga utan bilder. Det kanske hinner ordnas i helgen.

Kommentarer
Postat av: Tania

åååh ja minns att vårat tjejlag i sexan fick spela mot femmans killar, för inga andra skolor hade tjejlag. VI VANN mot klämman i finalen! då var de inte katiga pojkarna.. Tim jönsson var mest arg vet jag. hihi. vilka minnen

Postat av: Anna

Jag minns att Martin och Mårten tog Stina och Helena på "brösten" första gången på guldbollen i femman. Hahaha

2007-10-21 @ 13:30:39
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Alexandra

de minns ja me...kommer även ihåg att vi vann hejaklackstävlingen i 4:an, Linnea var utklädd till kanin..

2007-10-22 @ 10:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback