Koppor eller loppor? (Ninni)

Ja, frågan är ju nästan vad som är värst?

Grejen är att jag redan har haft vattenkoppor. Läkaren frågade nog tio gånger om jag var säker, för det ser tydligen ut som vattenkoppor. Men jag känner mig superfrisk!
Loppor trodde han absolut inte att det var. Skönt, för jag vill ju inte bli känd som hon med loppor.

Tredje alternativet var värstingallergi. Fast jag har aldrig varit allergisk mot nåt tidigare. Jag fick en mix med sexton kortisontabletter som skulle dämpa prickarna inom fyra timmar om det var allergi, men de är fortfarande här.
Efter att jag hade fått den där mixen upplyste han mig om att jag kunde bli lite hög. Fint, tänkte jag som skulle ha föräldramöte på kvällen. Men jag tror att jag uppförde mig normalt.


Det är väldigt mycket värre på ryggen, men det är ju lite svårt att ta kort där.
(Och ja, jag vet, jag är för gammal för piercad navel...)


Men det kliar iaf lite mindre nu. För herregud vad det kliar. Gjorde nästan en Phoebe och gick till jobbet med grytvantar i morse...

Kommentarer
Postat av: J

Jag vet en som fick vattenkopper när hon var vuxen och hon blev väldigt sjuk. Så det är det nog inte. Tur för dig =)

2007-11-27 @ 09:23:29
Postat av: Ninni

Jag är glad så länge jag känner mig frisk. Lite prickar kan man ju leva med!

Postat av: Anonym

Kanske kan va fjällros! Ofarligt och går över av sig självt efter en till ett par veckor!
Lycka till

2007-11-27 @ 22:01:59
Postat av: Anonym

Det du fick upplöst i vatten var 12 tabl Betapred. Det har ingen hitintills blivit hög på. Sorry.

2007-11-28 @ 14:13:15
Postat av: Ninni

Anonym 1: Interesting. Ja, jag vet ju fortfarande inte vad det är.

Anonym 2:I don't know! Han sa sexton kortisontabletter och att man kunde bli hög. Det har jag redan konstaterat att jag inte blev.

2007-11-28 @ 17:39:39
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback