Körresa (Anna)

Jag vet att alla kommer bli avundssjuka när jag skriver om min gårdag, men jag måste ju... Igår var jag på körresa med Veta/Viby kyrkokör, och ni må tro att det var festligt! Först sjöng vi i kyrkan kl. 8, för en 10-15 st tappra själar. Sen bar det iväg i vår buss och första stoppet var Grännaberget, där det fikade (trots att vi redan hade fikat i bussen på morgonen). Sen åkte vi vidare till nåt som jag tror hette Åsle Tå och var en (jävla) massa små stugor som folk hade bott i förr. Var inte det JÄTTEINTRESSANT att titta på, så säg! Efter det  åkte vi vidare till vårat lunchställe som hette Islanna och var nån ekologisk gård. Det var för all del mycket fint och mycket trevligt (och jag fick ta med mig min mat i en doggybag). Sen var det dags för HÖJDPUNKTEN på resan: Utställningen Bondens år - en utställning om bondens liv innan traktorn.
Till sist var det dags för oss att ge konsert i Gustaf Adolfs kyrka nån stans på slätten i Västergötland (jag kanske inte skrev att det var där vi var...). Dock var vi sena, konserten skulle börja kl. 18 och vi trampade in i kykan kl. 17.55 med andan i halsen. Att det gick helt skitdåligt att sjunga kanske jag inte behöver skriva... Sen var det fika och sen kom vi hem vid kvart i tio.

Mycket intressant dag. Jag känner att jag utvecklades inte bara kulturellt, utan även spirituellt...

Några turistbilder på min mor:

image374

image375

Och en rolig text:

image376

Jaså, tjuvarna får dia också, vad trevligt.

Kommentarer
Postat av: frida

alltså, jag blir så avundsjuk att jag nästan smäller av! tänk vilket äventyr du varit ute på... wow.

Postat av: Ninni

Va fin mamma blev på korten! Puss

2007-05-18 @ 12:16:19
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback